گوناگون

تولید پنج هزار تن آلبالو در استان سمنان

81227696 5806449

ˈلطف الله رضاییˈ روز یکشنبه به ایرنا افزود: استان سمنان 724 هکتار باغ آلبالو دارد که قریب 550 هکتار آن بارور است و به طور متوسط از هر هکتار بیش از هشت هزار و 500 کیلو گرم محصول برداشت می شود.

وی گفت: شهرستان شاهرود با 414 هکتار باغ آلبالو شامل قریب 340 هکتار بارور و تولید بیش از سه هزار و 400 تن محصول قطب تولید این محصول در استان سمنان محسوب می شود و 57 درصد از کشت آلبالو را تحت پوشش دارد.

رضایی، ارقام موجود آلبالو در استان سمنان را شامل ارقام محلی، چمپای مشهد و ارقام مجارستانی ذکر کرد و گفت: زمان برداشت آلبالو در این استان از اوایل خرداد تا اواخر تیر است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: با توجه به اهمیت نقش نهال سالم در احداث باغ های میوه در اسفند گذشته پنج هزار و 643 اصله نهال آلبالو از ارقام مجارستانی به صورت یارانه ای بین باغداران این استان توزیع شد که این نهال توسط تولید کنندگان بخش خصوصی با نظارت و بازدید مستمر کارشناسان باغبانی استان سمنان تولید شده بود.

آلبالو از جمله میوه هایی است که به دلیل برخورداری از خواص بسیار مفید برای سلامتی به عنوان راه حل درمانی برای برخی بیماری های مهم در نظر گرفته می شود.

مناطق مستعد آب و هوایی کشت و پرورش آن مناطقی با تابستان های خشک و خنک است و سالانه حدود یک میلیون و 200 هزار تن آلبالو در جهان تولید می شود که ایران با تولید 107 هزار تن پنجمین تولید کننده آلبالو در جهان به شمار می رود.ک/3

599

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا