گوناگون

تولید کالاهای بی کیفیت بستر رقابت سالم را در گیلان از بین می برد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی یوسفی ظهر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی استان افزود: بر اساس دیدگاه استاندارد جهانی کالای که امروز در یک کشور تولید می شود مختص همان کشور نیست.

وی همچنین اظهارداشت: کسانی که در رعایت استاندارد بین المللی پیش قدم باشند ضمن ایجاد فرصت برای کشور خود به شعار استاندارد جهانی یعنی ” استانداردها تراز کننده میدان رقابت ” نیز عمل کرده اند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: رقابت در تولید انواع کالاها زمانی معنی پیدا می کند که همه تولید کنندگان از یک قاعده پیروی کنند  بنابراین ویژگی کالا در دستور العمل استاندارد به وضوح تعریف شده است و باید مبنای کار باشد. 

وی در ادامه افزود:  در عرصه‌ کيفيت بايد از واحدهايی که با اساس استانداردهای ملی و بین المللی فعاليت می ‌کنند، حمايت کرد.

یوسفی تصریح کرد: نظارت برای ارتقای سطح کيفی محصولات موجب حمايت و صيانت از سرمايه‌گذاری سرمايه ‌گذاران و همچنين حضور رقابتی آنان در بازار جهانی به همراه دارد.

 وی با بيان اينکه توسعه‌ اقتصادی بدون رعايت استانداردها ميسر نيست، اظهار داشت: این اداره کل تمام تلاش خود را برای نظارت بر توليد و واردات کالاها اعمال خواهد کرد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: سطح فرهنگ جامعه باید به گونه ای ارتقا پیدا کند که تولیدکنندگان کیفیت را به عنوان یک امتیاز نگاه نکنند بلکه به عنوان یک تکلیف در برنامه کاری خود لحاظ کنند.

مدیر عامل شرکت کامپوره خزر نیز گفت: استانداردهای حلال بزرگترین مزیت رقابتی تولیدکنندگان ایرانی در تمامی کشورها به ویژه  کشورهای حوزه خلیج فارس است.

محمد تقی میرزایی افزود: کشورهای که بحث حلال برای آنان مهم است به شدت از این حیث نسبت به محصولات تولیدی ایران ایمان و اعتماد دارند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تولید کنندگان باید از این مزیت رقابتی در کنار بحث استاندارد استفاده کنند، اظهارداشت: علامت استاندارد برای این کشورها بسیار مهم است.

مدیر عامل شرکت کامپوره خزر گفت: در کشورهای حوزه خلیج فارس بستر ارائه تولیدات کشورهای دیگر جهان بسیار زیاد است بنابراین تولید کنندگان باید کیفیت کالاهای خود را از حیث طعم، ذائقه، بسته بندی، نوع ارائه خدمات و غیره مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: تولید کنندگان ایرانی به ویژه گیلانی ها امروز در بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای کشورهای حوزه خلیج فارس حضور مستمر و فعال داشته و دارند.

میزایی با بیان اینکه مقر سازمان جهانی حلال در کشور مالزی است، اظهارداشت: غذا به عنوان مهمترین عامل برای تعامل و ارتباط بین گروه های مختلف قومی، اجتماعی و مذهبی در نظر گرفته می شود، برای همه انسان ها غذایی که می خورند حائز اهمیت است.

وی یادآورشد: با اجرای استانداردهای غذای حلال اهدافی همچون دستیابی به تولید غذای حلال و افزایش اعتماد به نفس مصرف کننده مسلمان با توجه به غذای حلال، توسعه الزامات اقتصادی و بازرگانی تحت عنوان ” توسعه بازارهای اسلامی بر پایه غذای حلال” و  برقراری چارچوب اساسی برای قوانین و آئین نامه ها در غذای حلال و گواهی های مرتبط کسب خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا