گوناگون

روستاهای کرمان به اینترنت پر سرعت مجهز می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر امروز معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کرمان، اظهار کرد: در ابتدای این سفر نشستی با حضور مدیران استانی شرکت‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست آخرین اقدامات مربوط به تعهدات وزارت ارتباطات در خصوص استان کرمان بررسی شد، گفت: در این نشست مدیران شرکت‌های دانش بنیان نیز برای ارتقای جایگاه خدمات الکترونیک به بحث و تبادل نظر با معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیئت همراه پرداختند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتقای جایگاه خدمات الکترونیک با هدف ایجاد اشتغال در استان شکل می‌گیرد، افزود: بدون شک می‌توان از بستر آی تی و آی سی تی برای ایجاد درآمدهای پایدار و تحول در ساختار اقتصادی استان استفاده کرد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه درنشست مذکور در خصوص ارتقای جایگاه استان در دولت الکترونیک و سایر خدمات غیردولتی نیز بحث و تبادل نظر شد، تصریح کرد: پیگیری تعهدات شرکت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل در خصوص فراگیر کردن سطح خدمات خود در اقصی نقاط استان از دیگر موضوعات مورد بحث در نشست مشترک با معاون حقوقی امور دولت و مجلس و هیئت همراه بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این نشست مصوبات مهمی نیز به همراه داشت، اظهار کرد: در این نشست مصوب شد حداکثر تا سال آینده تمامی روستاهای استان کرمان به اینترنت پرسرعت روستایی متصل شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمامی روستاهای استان کرمان اگر به اینترنت پرسرعت متصل شوند، امکان تامین بخشی از نیازهای روستاییان در حوزه‌های مختلف از طریق فضای مجازی و فناوری آی تی فراهم می‌شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه باید اقدامات دولت در بحث فناوری ارتباطات در روستاها گسترش یابد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده پروژه اینترنت پرسرعت روستایی نه تنها در استان کرمان، بلکه در سراسر کشور اجرا شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا