گوناگون

تولید 20 درصد تایر کشور در بیرجند/ فروش 305 میلیاردی شرکت کویر تایر در سال گذشته

به گزارش خبرنگارمهر، محمد حسین کمیلی ظهر چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از این کارخانه در نشست خبری با بیان اینکه  در حال حاضر در این کارخانه  هزار و 200  نیروی انسانی فعالیت دارند، اظهار کرد: 105 نفر از این نیروها دارای مدرک لسیانس وبالاتر از لیسانس هستند.

وی  با اشاره به اینکه بیش از 20 درصد تایر کشور در بیرجند تولید می شود، گفت: این شرکت در 15 سال عمر خود همواره منشاء تحولات علمی چشمگیری در صنعت تایر کشور بوده است.

کمیلی با بیان اینکه درسال مالی گذشته سه میلیون و50 هزار حلقه لاستیک دراین شرکت تولید شده است، اظهار کرد: ما در سال جاری تلاش خواهیم کرد این میزان به سه میلیون و300 هزار حلقه برسد.

مدیرکارخانه کویر تایربیرجند با بیان اینکه  در سال گذشته 150 کارشناس از شرکت کویر تایر بازدید داشته‌اند، افزود: طی شش ماهه اول سال گذشته در بین 400 شرکت بزرگ، کویر تایر به عنوان سومین شرکت پربازده در کشور شناخته شد ه است.

وی ادامه داد: شرکت کویر تایر دراواخر سال 1366 با سرمایه گذاری یک میلیون ریال تاسیس شده و عملیات اجرایی احداث کارخانه بر اساس موافقت اصولی  صادره از وزارت صنایع و با ظرفیت اسمی 25 هزارو 500 تن از نیمه دوم سال 1370 در زمینی به مساحت 112 هکتار درشهرستان بیرجند اغاز شده است.

کمیلی به اجرای طرح توسعه این شرکت اشاره کرد واظهار کرد: با ایجاد طرح توسعه زمینه اشتغال برای 750 نفر فراهم شود و ظرفیت اشتغال از هزار و 200 نفر به دوهزار نفر افزایش می یابد.

به گفته وی ظرفیت این کارخانه با اجرای طرح توسعه درآینده به حدود 58 هزار تن در سال خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه توسعه تایرهای رادیال استیل بلت با تکنولوژی جدید و با ظرفیت 30 هزار تن در دست اقدام و بررسی است که این طرح برای اولین بار در بیرجند اجرا می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا