Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

ثبت رکورد ۱ میلیون و ۶۰۹ هزار کیلومتر کارکِرد با تویوتا توندرا ۲۰۰۷ !

ثبت رکورد ۱ میلیون و ۶۰۹ هزار کیلومتر کارکِرد با تویوتا توندرا ۲۰۰۷  نه تنها توانست شرکت تویوتا را سورپرایز کند اما باعث شد تا مالک آمریکایی این تراک، یک خودرو نیز از کمپانی تویوتا هدید بگیرد. این در حالی است که چندین ماه پیش مالک یک دستگاه تویوتا توندرا ۲۰۰۷ کارکرد یک میلیون مایلی (یک میلیون و شش‌صد و نه هزار کیلومتر) را با این خودرو ثبت نمود، کارکردی که بسیاری از رانندگان در طول عمر رانندگی خود نمی‌توانند به آن دست یابند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ثبت رکورد با تراک تویوتا توندرا توسط یک آمریکایی بدین صورت بوده است که مالک این خودرو جان سخت یعنی ویکتور شپرد یک آدم خوش گذاران نبوده ایت که برای تفریح و سرگرمی با این خودرو تردد داشته باشد بنابراین او یک فرد معمولی نیست. چرا که آقای شپرد قطعات مربوط به صنایع نفت را جابجا می‌کند. در طول ۹ سال گذشته او به‌صورت روتین مأموریت‌های کاری خود را از خانه‌اش در لوئیزیانا آغاز کرده و قطعات موردنیاز را به سرتاسر آمریکا رسانده است. در حقیقت او هر ساله بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر را با پیکاپ توندرای خود پیموده است.

جدای از تویوتا توندرا ۲۰۰۷ هر خودرویی دیگری اگر به چنین کارکرد بالایی برسد مطمئنا رکوردی عجیب و شاهکاری شنیدنی انجام داده اما با نگاهی ریزبینانه تر به این خودرو می‌فهمیم که توندرای ویکتور در وضعیت بسیار عالی‌ای مانده است. رنگ خودرو هنوز درخشان است و پوسیدگی‌های بدنه در حداقل خود بوده و حتی صندلی راننده و محل‌هایی که تماس زیادی با آن‌ها وجود داشته در شرایط خوبی بوده است. جدای از غربیلک فرمان و برخی ساییدگی‌های پانل درب‌ها، همه‌چیز داخل کابین به‌طور خاصی نو به نظر می‌رسند.

مهم‌تر از همه‌ی موارد ذکر شده اینکه توندرای موردبحث هنوز از پیشرانه و گیربکس اصلی خود استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴٫۷ لیتری این خودرو نرم‌تر و آرام‌تر از برخی خودروهای جدید امروزی کار می‌کند. با روشن کردن خودرو شاهد عدد ۹۹۹۹۹۹ مایلی نشان‌دهنده‌ها هستیم که ظاهراً پس از ۶ رقم متوقف شده است اگرچه که خیلی از راننده‌ها به این عدد نمی‌رسند.

البته ناگفته نماند که برای سرپا نگه داشتن خودرو راننده وسواس و دقت زیادی داشته و در طی این سال‌ها ۱۱۷ بار روغن خودرو را عوض کرده است.طبق گفته‌های مایک سوویز، مهندس ارشد پیکاپ های توندرا و تاکومای تویوتا، نمایندگی ها همه‌ی سرویس‌ها را انجام داده‌اند. بردن خودرو به مکانی که آن را خوب می‌شناسند شاید کمی هزینه‌بر باشد اما همان‌طوری که اینجا می‌بینید این کار یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت است.

بنابراین هر خودرویی در طول عمر خود با مشکلاتی روبرو می‌شود و توندرای شپرد نیز این قضیه مستثنا نبوده است. مهندس تویوتا می‌گوید که در کیلومتر حدود یک میلیون و صد هزار گیربکس خودرو کمی مشکل پیدا کرد. همچنین تسمه تایم خودرو نیز به همراه واترپمپ تعویض گردید که البته این آخری در واقع نیاز به سرویس نداشت اما منطقی است که با باز کردن پیشرانه آن را نیز عوض کنیم.

تویوتا نیز برای گرامیداشت چنین رکوردی یک دستگاه توندرا ۲۰۱۶ جدید را به شپرد هدیه داده است. سوویز در مورد این تراک و به ویژه بدنه‌ی آن بسیار مشتاق و هیجان زده است. جدای از دیدن پیشرانه و قوای محرکه این مهندس ارشد تویوتا می‌گوید که برای بررسی نقاط جوش و دیگر اتصالات برای دیدن نشانه‌های فرسودگی یا شکستگی نمی‌تواند صبر کند.

حال باید پرسید که رمز موفقیت کمپانی تویوتا در تولید محصولات باکیفیت در چیست؟ چرا این توندرا چنین مسافتی را بدون مشکل طی کرده است؟ پاسخ این سؤالات شاید شما را غافلگیر کند. سوویز می‌گوید: “آیا این خودروها در مقایسه با رقبا با کیفیت خیلی بهتر ساخته می‌شوند؟ بله. به علاوه شاید این تراک خیلی زیادتر مهندسی شده اما همین کار تضمین می‌کند که مشتریان مشکلی نداشته باشند.”

دو نمونه از این کارها ترمزها و بخش پشتی هستند. ترمزهای ۱۰٫۵ اینچی خودرو در هنگام حمل بارهای سنگین خوب عمل می‌کند که همین امر نیز به طول عمر خودرو می‌افزاید.

این تمرکز خاص روی کیفیت نه تنها تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در هنگام استفاده از تراک ها در مشتریان ایجاد می‌کند بلکه وقتی می‌خواهند نمونه‌ی جدیدی نیز بخرند با لبخند وارد نمایندگی شوند. طبق گفته‌های مهندس تویوتا، این توندرا هنوز هم حدود ۸ هزار دلار می‌ارزد: “فکر می‌کنم این خودرو نشان‌دهنده‌ی QDR (Quality,Dependability,Reliability) ما است که به ترتیب مخفف کیفیت، قابلیت اطمینان و اعتماد می‌باشد.”

و مشتریان می‌گویند که این کمپانی توندراها و تاکوماهای بیشتری را خواهد فروخت. کارخانه‌ی تویوتا در سن آنتونیوی تگزاس با ۱۲۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند و نشانه‌ای از کند شدن ندارد.

البته نباید فراموش کرد که در ایران خودمان نیز پیدا کردن خودروهایی – با برندهایی مختلف – که کارکردی بالاتر از رکورد تراک تویوتا توندرا ۲۰۰۷ ویکتور شپرد داشته باشند، اصلا سخت نیست و حتی به وفور نیز پیدا می شود.

با هم در میهن پست تصاویری از تراک – تویوتا توندرا – جان سخت ویکتور شپرد آمریکایی را تماشا می کنیم.

منبع : autoguide

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا