Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوریهوا فضا

تصاویری از چهارمین سال حضور کاوشگر کنجکاوی در مریخ

چهارمین سال شروع فعالیت کاوشگر کنجکاوی در مریخ هم به پایان رسید . حالا بیش از هزار چهارصد و شصت روز است که این مریخ‌نورد سازمان ناسا روی سطح مریخ در حال کاوش است . امروز مجموعه ای از بهترین تصاویری که کنجکاوی در مدت این چهار سال برای زمین ارسال کرده است را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم برای مشاهده تصویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

بسیاری کاوشگر کنجکاوی را یک آزمایشگاه سیار می دانند در این آزمایشگاه هر چیزی مورد بررسی قرار گرفته خواهدشد و از بعضی چیز ها هم نمونه برداری می شود . کنکجاوی به غیر از اینکه یک آزمایشگاه سیار است ، در حقیقت عکاس بسیار حرفه ای هم محسوب می شود . او تا در این چهار سال فعالیتش در مریخ حدود ۱۲۸ هزار عکس را برای زمین ارسال کرده .

البته پیش تر در میهن پست داشتیم که آسیب های شدید هم به چرخ های کنجکاوی وارد شده ، اما همچنان قابل استفاده هستند و این کاوشگر به خوبی در حال انجام ماموریت های خودش است .

روز گذشته هم یک بازی به نام Mars Rover که از روی کاوشگر کنجکاوی ساخته شده بود برای تمامی سیستم عامل ها منتشر شد .

حتما برای شما هم خیلی جالب خواهد بود اگر بدانید یک ربات در طول چهار سال حرکت روی سیاره مریخ تنها مسافتی در حدود ۱۳٫۵ کیلومتر را طی کرده است .

در ۶ آگوست ۲۰۱۲ کاوشگر کنجکاوی با موفقیت در گودال گیل فرود آمد. دلیل انتخاب این گودال برای فرود کاوشگر را وجود رسوباتی در آن اعلام کرده‌اند که بر اثر وجود آب زیاد شکل گرفته است. آنچه به کنجکاوی اجازه می‌دهد تا شواهدی از وجود نخستین ذرات اساسی در حیات میکروبی را بیابد.
دهانه گیل (Gale) پس از بررسی دقیق ۶۰ مکان برای کاوش توسط کاوشگر کنجکاوی انتخاب شد. فرایند این انتخاب پنج سال طول کشید و حدود ۱۵۰ محقق در آن شرکت داشتند.کنجکاوی از ۱۴۶۰ روزی که در مریخ بوده ۱۴۲۱ روز را در این گودال گذرانده و به بررسی آن پرداخته است .

مسولان اصلی کنجکاوی  از زبان این کاوشگر می گویند :

من هنوز احساس پیری نمی کنم . من احساس می کنم هنوز راه زیادی را پیش رو دارم.

با هم در میهن پست تصاویری از کاوشگر کنجکاوی در مریخ را تماشا می کنیم.

منبع : nationalgeographic

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا