گوناگون

تکفیری ها خطری برای کیان اسلام/ شیعه و اهل سنت هر دو هدف تکفیری ها هستند

آيت‌الله سيد احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، و عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد اقدامات اخیر تکفیری ها در عراق به خبرنگار مهر گفت: اینها نوسلفی نیستند از هر کهنه ای کهنه تر هستند. شما فقط بگویید تکفیری. زیرا آنها به سلفی گرا بودن خود افتخار می کنند. ولی تکفیری واژه گویا تری برای آنهاست.

وی افزود: جریان تکفیری بر گرفته از مکتب تندروی وهابیت است که محمدبن عبدالوهاب بنیانگذارش بوده و تحریک کننده آن هم استعمار پیر انگلستان بوده است. محمدبن عبدالوهاب با اتحاد با عبدالعزیز پدر آل سعود منطقه حجاز را با آدمکشی های وسیع و وحشیگری، حدود 80 سال پیش به اشغال درآوردند و آن سرزمین را پایگاه نشر و ترویج وهابیگری قرار دادند. از دل این وهابیگری، این جریان تکفیری درآمده است.

آيت‌الله خاتمی با اشاره به اينكه جریان تکفیری در کشورهای اسلامی با نام های مختلفی شکل گرفته اند، گفت: در افغانستان و پاکستان به نام طالبان، در ایران، (من می گویم) جندالشیطان و در سوریه به نام القاعده و النصرة و در عراق به نام داعش، دولت اسلامی عراق و شام، رسوخ کرده اند.

وی افزود: آبشخور همه اینها مکتب وهابیت تکفیری است که با وحشیگری و آدم کشی های وحشیانه شکل گرفت و امروز همان وحشیگری ها تداوم دارد. اینها نو نیستند همان وحشیگری ها و آدمکشی های همین مکتب، امروز در عراق تکرار می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينكه سخن درست این است که مقام معظم رهبری فرمود که اینها ابزار و عوامل امریکا و صهیونیست ها هستند، گفت: نباید در این واقعیت تردید کرد تمام این وحشیگری ها در منظر امریکا و با تحریک آنهاست. این گروه برای مقابله با اسلام ناب محمدی جان گرفته در منطقه شکل گرفته اند.

وی بیان کرد: در اینجا آنچه که روشن است، آن است که خطر اینها تنها برای شیعیان نیست بلکه خطر برای شیعه و اهل سنت و اساس کیان اسلام است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید شیعه و اهل سنت متفقا این عناصر آدمکش مایه ننگ اسلام را دفع کنند. کشورهای اسلامی مثل ترکیه که از این تکفیری ها در سوریه حمایت کردند به وضوح بدانند آتشی را که حمایت کردند دامن خودشان را خواهد گرفت. این وحشی ها بیماری سادیسم دارند؛ بیماری ای که از آدمکشی و از اذیت انسانها لذت می برند و بیماران اینچنینی فقط شیعه را هدف قرار نمی دهند. شیعه و اهل سنت همه هدفند و هدف نهایی ضربه به اسلام ناب محمدی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا