گوناگون

*تکمیل زنجیره درمان و بهبودی معتادان/ بسته جامع دانش کار در بهزیستی تدوین شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایون هاشمی بعدازظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج گفت: استفاده از موادمخدر صنعتی آسیب جدی فردی و اجتماعی در جامعه ایجاد می کند و متاسفانه مصرف این مواد هم نسبت به مواد مخدر سنتی تاحدودی افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در سطح کشور معتادان بعد از بهبودی اولیه با مشکلاتی از قبیل اشتغال مواجه می شوند که برای بیرون رفت از این مشکل مراکز گذری در سطح کشور اره اندازی می شود.

وی اظهارداشت: این مراکز گذری به ویژه برای معتادان بی سرپرست و یا سرپرست ضعیف دارند، در حمایت از بهبودی آنها بسیار اثرگذار و تعیین کننده است و خوشبختانه هم اکنون چهار مرکز در تهران و یک مرکز در کرج راه اندازی شده و در آینده ای نزدیک در سایر استان های کشور هم تشکیل می شود.

رییس سازمان بهزیستی کشوربیان کرد: با تشکیل مراکز گذری زنجیره درمان و بهبودی معتادان تکمیل می شود و این مهم از نظر اجتماعی تاثیرگذاری فراوانی خواهد داشت.

هاشمی یکی از دغدغه های این سازمان را توسعه خدمات بهزیستی در مراکز غیردولتی هم چون مهدهای کودک خواند و بیان کرد: توجه به محتویات و اداره مهدهای کودک از نظر کیفی امر مهمی است که باید مورد توجه باشد.

وی عنوان کرد: صنعتی شدن جوامع منجر به آلودگی های زیست محیطی و در نتیجه ایجاد نارسایی های قلبی و ریوی می شود که بر اساس نظام طبقه بندی بین المللی این نارسایی ها جزو معلولیت تلقی می شوند.

وی با اشاره به طرح آفتاب در کشوراظهارداشت: در قالب این طرح 24 عنوان فعالیت در حوزه توانمندسازی فرهنگی طراحی شده است و هم اکنون در 18 استان کشور برگزار می شود و ان شاالله در کردستان نیز اجرایی خواهیم کرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: براساس طرح مذکور با برگزاری همایش های محلی تمامی معلولان هر استان گرد هم می آیند و به بیان مشکلات خود می پردازند.

هاشمی به بیان میزان اشتغال ایجاد شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیش از 64 هزار شغل برای مددجویان بهزیستی در سال گذشته ایجاد شده که عموما پایدار هم بوده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های اصلی امسال سازمان هم ایجاد 100 هزار شغل برای مددجویان است که در قالب بسته کامل اشتغالزایی که تدوین شده و شامل مرحله آماده سازی تا ایجاد شغل است،صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: این بسته ی جامع دانش کارتمامی مدل های اشتغالزایی در آن تدوین شده است و امیدواریم با اجرای کامل آن شاهد رفع مشکلات بیکاری مددجویان باشیم.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا