گوناگون

تکمیل طولانی‌ترین پیاده روی ساحلی شمال کشور در آستارا

با تکمیل پیاده روی ساحلی بندر مرزی آستارا، این پروژه به طولانی ترین پیاده روی شمال کشور مبدل می شود.

کوهی شهردار بندر مرزی آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، با اعلام خبر فوق اظهار کرد: این پیاده رو بر روی 2200 متر دیواره سنگی ساحلی شهر اجرا می شود و عرض مفید آن 4 متر است.

وی با اشاره به اینکه فاز اول و دوم پیاده روی ساحلی از درب ترانزیت گمرک تا پارک ساحلی شریعتی در سال 1389 به طول 482 متر به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: عملیات احداث فاز سوم این پروژه در ساحل سفیر امید از سال 1392 آغاز و 350 متر از این فاز هم به اتمام رسیده است.

شهردار آستارا با بیان اینکه در حال حاضر عملیات کف سازی 500 متر دیگر از این پروژه در شرف انجام است، توضیح داد: در صورت تکمیل این طرح اسکله آستارا در نوار ساحلی جنوب شهر به درب ترانزیت گمرک زمینی در نوار ساحلی شمال شهر متصل می شود.

کوهی در خصوص سایر مشخصات این طرح توضیح داد: زیباترین قسمت این پیاده رو اتصال دو مسیر شریعتی و سفیر امید با اجرای یک پل قوسی جهت تردد عابران پیاده به روی دهانه رودخانه مرداب است که آگهی مناقصه آن در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: با اجرای کامل این پروژه، شهروندان و گردشگران می توانند ضمن تردد از این پیاده رو، زیبایی‌های دریای خزر را ارتفاع 3 الی 5 متری به نظاره بنشینند.

به گزارش ایسنا، بندر مرزی آستارا، غربی ترین شهر استان گیلان است و به برکت طبیعت جنگلی، کوهستانی، جلگه‌ای، تالاب و ساحلی و بازارهای مرزی متعدد، تعداد کثیری از گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان به آن سفر می کنند.

این شهر به همراه اصفهان، شیراز، مشهد، قم، رامسر و سایر شهرها، در میان 20 شهر گردشگرپذیر کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا