گوناگون

تکمیل مدرسه روستای چَرَک نیمروز سه سال در بلاتکلیفی

تکمیل 10 درصد باقی مانده ساختمان مدرسه روستای چَرَک شهرستان نیمروز با وجودی که سه سال پیش 90 درصد آن ساخته شده هم‌چنان در بلاتکلیفی است.

شماری از اهالی و اعضای شورای اسلامی روستای چَرَک در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اظهار گلایه شدید از بی‌مهری برخی مسوولان، خواستار تکمیل ساختمان مدرسه سه طبقه این روستا شدند.

ناصر دهمرده عضو شورای اسلامی روستای چَرَک و رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان نیمروز که چند سال قبل زمین کشاورزی خود را برای احداث ساختمان این مدرسه اهدا نموده ضمن تشکر از پیگیری‌های مدیریت جدید آموزش و پرورش نیمروز آقای امیرشاهی به ایسنا گفت: ساختمان سه طبقه آموزشی در روستای چرک که از سال ۱۳۸۷ با بودجه ۵. ۱ میلیارد تومانی آغاز شده و تا سال 90 بیش از 90 درصد پیشرفت داشت، به یکباره ساخت این مدرسه تعطیل شد و از سه سال پیش تاکنون هیچ اقدامی برای تکمیل آن انجام نشده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه مصالحی که جهت ساخت این مدرسه از قبیل سیمان و غیره انبارشده بود به کلی از بین رفته و غیرقابل استفاده است.

دهمرده افزود: با وجود این‌که موضوع را از طریق نهادهای مختلف مثل آموزش و پرورش شهرستان و فرمانداری و هم‌چنین اداره کل نوسازی استان پیگیری نموده اما تاکنون هیچ اقدامی جهت ادامه روند کار صورت نگرفته است و به نوعی می‌توان گفت این مدرسه به فراموشی سپرده شده است.

ملاغلامرضا پیراندوخت عضو دیگر شورای اسلامی روستا نیز اظهار داشت: این روستا بیش از 300 خانوار جمعیت دارد که با وجود کوچک و قدیمی بودن مدرسه کنونی در این روستا و با توجه به تعداد دانش‌آموزان جوابگوی نیاز این روستا نبوده و دانش‌آموزان مجبورند در دو شیفت و با شرایط دشوار ادامه تحصیل دهند.

این عضو شورای اسلامی روستا ادامه داد: نماینده مردم سیستان دکتر سیدباقر حسینی در مجلس نیز از این مدرسه بازدید داشته و جهت پیگیری موضوع از طریق نوسازی قول مساعد داده است.

وی تاکید کرد: با اتمام این پروژه دانش‌آموزان 40 روستا از فضای تحصیل در این روستا بهره‌مند خواهند شد.

با توجه به این‌که روستای چَرَک مرکزیت چندین روستای دیگر است انتظار می‌رود مسئولین نوسازی استان با همیاری خیرین مدرسه‌ساز هرچه زودتر اقدامات لازم را در این مورد انجام دهند.

روستای چَرَک با داشتن 300 خانوار و بیش از 1200 نفر جمعیت و 1200 هکتار زمین کشاورزی به عنوان یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان نیمروز در 6 کیلومتری مرکز این شهرستان واقع شده است و دارای امکاناتی نظیر دبستان، راهنمایی پسرانه و دخترانه، دبیرستان پسرانه و دخترانه، پیش دانشگاهی، پاسگاه انتظامی، دسته رزمی بسیج و پایگاه اورژانس بین راهی است.

به گزارش ایسنا، نیمروز و چهار شهرستان هامون، هیرمند، زهک و زابل در منطقه سیستان و در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و از حدود دو سال پیش به شهرستان ارتقاء یافته است.

شهر ادیمی مرکز این شهرستان در فاصله 10 کیلومتری زابل و 200 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام

4

4

4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا