گوناگون

تکمیل مصلی، نیازمند کمک همه آحاد مردم است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مسوولان سابق استان هر آنچه که در توان داشتند، به ویژه در خصوص پروژه مصلای این شهر کوتاهی نکرده‌اند، گفت: تکمیل مصلی در گرو کمک همه آحاد مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین “علی خاتمی” در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با بیان اینکه مصلای زنجان تا به امروز به همت همه مسوولان به این مرحله از پیشرفت فیزیکی رسیده است، افزود: انتظار داریم، کسانی که توان مالی آن‌ها این اجازه را می‌دهد که در پیشرفت این پروژه سهمی داشته باشند، از کمک‌های مالی برای به سرانجام رسیدن مصلای زنجان دریغ نکنند، چرا که این پروژه تا سال‌های طولانی به مردم متدین زنجان خدمات ارایه خواهد داد.

وی با اشاره به 17 مرداد، سال‌روز شهادت دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست گروهک طالبان، از خبرنگاران به عنوان امانت‌داران مردم در امر اطلاع‌رسانی یاد کرد و ادامه داد: خبرنگاران باید در انتقادهایشان، انصاف و عدالت را رعایت کرده و قلم‌شان همواره باعث ایجاد روحیه و شادابی در جامعه شود که لازمه این کار، امانت‌داری در خبر و انعکاس درست و صحیح اخبار به مردم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی در ادامه خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به اهمیت کانون خانواده به عنوان یک نیاز اساسی جامعه امروز، تصریح کرد: امروز یکی از زمینه‌هایی که دشمن در تلاش است تا از این طریق به جوامع اسلامی ضربه بزند، سست کردن بنیان خانواده‌ها است که برای رسیدن به مقصود شوم خود، از طریق تبلیغات متعدد و همچنین نفوذ فرهنگ شیطانی در قالب تبلیغات منفی، فیلم‌ها و سریال‌ها دست به این کار زده است.

خطیب نمازجمعه زنجان با یادآوری اینکه دشمن سعی دارد با ابزار مختلف اصالت خانواده‌ها را که یک نیاز مقدس است، تا حد بسیار پایین زندگی و حیوانی تنزل دهد، اظهارکرد: نگاه دین، قرآن، پیامبران و ائمه معصومین(ع) به مقوله خانواده، امروز باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها جهت تشکیل خانواده باشد، این در حالی است که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: در محضر خدا محبوب‌ترین شکل‌گیری یک ساختار، امر مقدس ازدواج است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در جلد 103 بحار‌الانوار، گفت: بهترین امت من آن است که ازدواج کنند و بدترین امت من هم آن‌هایی هستند که در فکر ازدواج نیستند. همچنین پیامبر اکرم(ص) بارها به امر ازدواج تأکید داشتند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه به اعتقاد روان‌ شناسان، بزرگ‌ترین آسیب برای خانواده، اولاد کم است، افزود: تک‌فرزندی باعث می‌شود که کودک آسیب‌پذیر به بار آمده و زود رنجیده خاطر شود، این در حالی است که فرزند دوم کمی به خانواده آرامش می‌دهد، هر چند علم ثابت کرده است که خانواده‌هایی که در آن تعداد فرزندان از سه اولاد کمتر است، به همین میزان نیز آسیب‌پذیری فرزندان بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تأکید بر اینکه سکون و آرامش فقط مربوط به مسئله جنسی نیست، خاطرنشان کرد: کانون خانواده برای مرد، نقطه سکون و آرامش است. این در حالی است که به نقل از امام صادق(ع)، نماز دو رکعتی متأهل ارزشمندتر از نمازی است که فرد مجرد اقامه کرده و حتی یک روز را نیز روزه گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی همچنین با اشاره به فرا رسیدن 16 مرداد(سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی) و سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان توسط دکتر “مهدی عباسی” ریاست جهاددانشگاهی زنجان، این روز را به همه جهادگران جهاددانشگاهی استان تبریک گفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا