گوناگون

تکمیل 110 کیلومتر از بزرگراه بندرعباس عسلویه تا پایان امسال/ بازسازی بافت های فرسوده در برنامه است

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید دستوان بعد از ظهر سه شنبه در آئين تكريم از مديركل سابق و معارفه مديركل جديد راه شهرسازي استان هرمزگان با بیان اینکه از جمله برنامه های ما توسعه بخش های مختلف راه و حمل و نقل در استان هرمزگان است، عنوان کرد: در زمینه کاهش تلفات حوادث جاده ای با اقداماتی که در ایام نوروز امسال صورت گرفت 40 درصد کاهش تلفات داشتیم و در سه ماه نخست سال جاری 9 درصد کاهش تلفات نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

وی ادامه داد: در بخش احداث راه تلاش می کنیم تا پایان امسال 110 کیلومتر از بزرگراه بندرعباس به عسلویه و 15 کیلومتر از بزرگراه بندرعباس – میناب تکمیل و افتتاح شود و همچنین بهسازی 60 کیلومتر از راه میناب به جاسک را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: از 10 هزار کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان سه هزار و 700 کیلومتر آسفالت است و در این بخش برنامه ما آسفالت 111 کیلومتر دیگر تا پایان سال جاری است.

دستوان با اشاره به برنامه های بخش مسکن، بیان داشت: احیا و بازسازی بافت های فرسوده یکی از برنامه های ماست و همچنین در بخش زمین پیش از این برای کسب درآمد خام فروشی می کردیم اما سیاست جدید در این بخش تامین طرح های عمران شهری با کمک بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون 30 هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان به بهره برداری رسیده و تلاش می کنیم هفت هزار واحد دیگر در شش ماه نخست سال جاری و 15 هزار واحد در شش ماهه دوم سال تکمیل و افتتاح شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اضافه کرد: همچنین برای بهبود سیمای منظر شهری نیز برنامه ها و طرح های کلان را پیگیری می کنیم.

شایان ذکر است؛ مهدی زندیه وکیلی مدیرکل سابق راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این مراسم گفت: ادغام ادارات کل راه و مسکن در هرمزگان با کمترین مشکل و مسائل حاشیه ای به خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته تکمیل بزرگراه بندرعباس به سیرجان در حوزه استان هرمزگان بود که نقش چشمگیری در کاهش تلفات داشت و همچنین در بخش مسکن مهر نیز با پیگیری هایی که صورت گرفت تنها استانی که تسهیلات 30 میلیونی به آن اختصاص یافت استان هرمزگان بود.

در اين مراسم از زحمات مهدي زنديه وكيلي مديركل سابق راه و شهرسازي هرمزگان تقدير و فرشيد دستوان که پیش از این سرپرست اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان بود به عنوان مديركل جديد راه و شهرسازي استان هرمزگان معرفي شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا