گوناگون

تکیه سفرهای استانی به مصوبات و بودجه‌های غیر دولتی است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد شریعتمداری شامگاه چهارشنبه با حضور در ستاد سامانه سامد 111 استان زنجان ، افزود: حل مشکلاتی مانند اشتغال در سفرهای هیئت دولت به استان‌ها با تکیه به مصوبات دولت و بودجه عمومی نیست و با ایجاد سرمایه‌گذاری در حوزه های گوناگون ایجاد می‌شود.

وی  با اشاره به تعهدات 85 هزار میلیارد ریالی دولت‌های گذشته اظهار داشت:  از این مبلغ تاکنون 15 هزار و 280 میلیارد ریال به حیطه اجرا درآمده و 70 هزار میلیارد ریال معادل 82 درصد تعهدات باقی مانده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور، در مورد تسهیلات بانکی گفت: از مجموع 34 هزار و 300 میلیارد ریال تنها 7 هزار میلیارد ریال محقق شده و 79 درصد آن باقی مانده است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه برنامه کاروان تدبیر و امید در استان زنجان صدور مصوبات جدید غیر قابل اجرا نیست، گفت: قبل از سفر رئیس‌جمهور طرح‌هایی که بهره برداری از آن‌ها در بهبود معیشت مردم و توسعه اقتصادی ایفای نقش می‌کند، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تلاش می‌شود تا این پروژه‌ها در حدی که بودجه عمومی اجازه دهد در مدت معینی به اتمام برسد.

معاون اجرایی رئیس جمهور از برگزاری جلسات متعدد با مجموعه سرمایه گذاران در واحدهای غیر دولتی خبر داد و گفت: در این جلسات سعی شده ظرفیت‌های موجود برای سرمایه گذاری در استان زنجان شناسایی و تشدید شود.

وی اعلام کرد: در استان زنجان نیز جلسه‌ای با مدیریت رئیس دفتر رئیس جمهور‌ برای توسعه اقتصادی استان برگزار می‌شود و روند حضور سرمایه‌های بخش غیر دولتی و غیر متکی به بودجه عمومی کشور در 3 سال آینده در استان زنجان بروز و ظهور می‌یابد.

شریعتمداری مطرح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش غیر دولتی تدبیری است که می‌تواند سبب رشد شتابان کشور را فراهم کند.

وی به تأکید قانون اساسی بر اصل توازن منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون مکلفیم تا امکانات به نحو عادلانه‌ای در مناطق مختلف کشور توزیع شود و شایسته است به نقاط پیرامون مرزی نیز توجه ویژه داشته باشیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به موقعیت استراتژیک استان زنجان در منطقه عنوان کرد: استان زنجان به لحاظ راه‌ها و نیز عبور خطوط مختلف انرژی دارای ظرفیت‌های مختلفی است که با استفاده از این ظرفیت‌ها زمینه‌های حضور سرمایه گذاران فراهم شده است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه تکیه سفرهای استانی به مصوبات و بودجه‌های غیر دولتی است، گفت: طرح‌هایی که اجرای سریع آن‌ها به معیشت مردم و توسعه اقتصادی استان کمک می‌کند، به اتمام می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا