گوناگون

تگرگ به باغ های اسفراین خسارت زد

81135735 5646507

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس گزارش مسوولان اسفراین، بارش تگرگ در اوایل شب گذشته به محصولات سردرختی برخی از نقاط این شهرستان خسارت وارد کرده است.

ˈمحسن لعل قادریˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: هنوز گزارشی از میزان خسارات مالی ناشی از این حادثه نرسیده و کارشناسان کشاورزی سرگرم بررسی منطقه برای برآورد میزان این خسارات هستند.

وی اضافه کرد: بارندگی نسبتا شدید در استان خراسان شمالی که از عصر روز گذشته آغاز شده و همچنان نیز در برخی نقاط ادامه دارد، موجب آب گرفتگی معابر عمومی در اکثر شهرستان های این استان شده، ولی خسارت مالی چندانی گزارش نشده است.

فرماندار شهرستان اسفراین نیز گفت: تگرگ به سردرختی های منطقه ˈمنگلیˈ در بخش ˈبام و صفی آبادˈ این شهرستان خسارت وارد کرده است.

ˈمهدی عابدیˈ در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: میزان خسارت های ناشی از تگرگ نیز پس از بررسی به ستاد مدیریت بحران استان اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: بارش شدید باران شب گذشته موجب آب گرفتگی معابر عمومی و انتقال گل و لای به درون قنوات این شهرستان شده که خسارت هایی را به این حوزه وارد آورده که نیاز به لایروبی خواهد داشت.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی وضعیت هوای این استان را برای 24 ساعت آینده تمام ابری همراه با بارش شدید باران، رعد و برق و تگرگ اعلام کرد.

در هفت ماه سال زراعی جاری در استان خراسان شمالی 142 میلیمتر بارندگی گزارش شده که به نسبت مشابه سال قبل میزان بارش ها 27 درصد کاهش داشته است. ک/3

2712/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا