گوناگون

فرماندار عنبرآباد بر حمایت جهادی از سرمایه گذاران تاکید کرد

81135714 5646480

به گزارش ایرنا، محمد حجتی شامگاه چهارشنبه در جمع سرمایه گذاران و صادرکنندگان محصولات کشاورزی افزود: جنوب کرمان و این شهرستان در بخش کشاورزی ظرفیت های زیادی دارد که سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر صرفه اقتصادی موجب توسعه و ایجاد اشتغال می شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه و از سوی دیگر ارگانیک بودن محصولات کشاورزی، این محصولات می توانند جای خود را در بازاهای جهانی باز کنند و این نیاز به تلاش و همکاری شما دارد.

حجتی با اشاره به اهمیت و نقش بسته بندی محصولات کشاورزی در صادرات گفت: بسته بندی مناسب علاوه بر اینکه در کیفیت محصول تا مقصد نقش دارد موجب بازار پسندی هم خواهد شد که باید این نکته مورد توجه صادر کنندگان قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد هم در این نشست گفت: با توجه به اقلیم منطقه و شهرستان عنبرآباد بیش از 90 واریته مرکبات در این شهرستان تولید می شود که نبود صنایع تبدیل موجب شده تا در فروش محصولات تولیدی مشکلاتی ایجاد شود.

عنایت سالاری با اشاره به افت قیمت محصولات زراعی در روزهای اخیر تصریح کرد: توسعه صادرات و از سوی دیگر افزایش صنایع تبدیلی تنها راهکار کاهش قیمت محصولات است که موجب می شود کشاورزان متضرر نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان عنبرآباد 24 هزار هکتار سطح زیر کشت مرکبات است که سالانه 200 هزار تن محصول مرکبات تولید و به بازار عرضه می شود.

وی گفت: در بخش زراعی شهرستان نیز دو هزار هکتار سیب زمینی با میانگین برداشت هر هکتار 30 تن، یکهزار و 400 هکتار پیاز با میانگین برداشت در هر هکتار 60 تن، یکهزار هکتار گوجه فرنگی، 160 هکتار گلخانه و 9 هزار هکتار نخیلات مثمر ثمر وجود دارد.

سالاری بیان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد بیشتر خانواده های این منطقه بر پایه کشاورزی است لذا باید برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان چاره اندیشی شود.ک/2

7444/8154/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا