گوناگون

مریوان قطب گردشگری و تجاری اما پر از مشکل و چالش

81135718 5646484

فواد کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از مهمترین مشکلات شهر مریوان را عدم تعریف طرح تفصیلی دانست و افزود: نبود این طرح باعث افزایش ساخت و ساز غیرمجاز در مریوان شده و اکنون به تهدیدی تبدیل شده که مریوان را به نابودی می کشاند.

وی همچنین با اشاره به حجم بالای تردد در شهر مریوان به دلیل گردشگری و تجاری بودن این شهرستان، گفت: در این ترددها آسفالت خیابان های شهر زود تخریب می شود و به صورت مستمر نیاز به تعمیر و روکش دارد و شهرداری نیز فاقد اعتبارات مورد نیاز برای این بخش است.

به گفته وی به دلیل حجم بالای تردد خودرو در شهر مریوان به دلیل مرز رسمی باشماق و گردشگر بودن منطقه سالانه حدود 30 میلیارد ریال خسارت به آسفالت خیابان های شهر وارد می شود.

وی پیشنهاد داد برای جبران بخشی از خسارت هایی که خودروهای سنگین به آسفالت خیابان ها وارد می کنند بخشی از درآمد مرز باشماق به این امر اختصاص یابد.

شهردار مریوان همچنین به دریاچه زریوار مریوان به عنوان نگین گردشگری غرب کشور اشاره کرد و افزود: این دریاچه در نبود مدیریت واحد دچار مشکلات فراوانی شده و در صورت ادامه روند فعلی از بین می رود.

وی ساخت و ساز غیرمجاز در اطراف دریاچه و رشد نیزارها را منجر به مرگ تدریجی دریاچه زریوار دانست و از مسوولان خواست با اختصاص امکانات و اعتبارات مورد نیاز مانع از مرگ این دریاچه شوند.

کریمی از کمبود ماشین آلات عمرانی و خدماتی در شهر مریوان نیز به عنوان دیگر مشکلات شهرداری نام برد و گفت: شهرداری اکنون تنها شش ماشین عمرانی در اختیار دارد که جوابگوی فعالیت ها نیست.

وی به نبود ماشین آلات آتش نشانی در شهرداری مریوان نیز اشاره کرد و خواستار اختصاص وام مورد نیاز برای خریداری ماشین آلات آتش نشانی شد.

کریمی نبود بالابر را از مهمترین مشکلات در حوزه آتش نشانی دانست و گفت: سال گذشته دو مورد فوتی به دلیل نبود بالا بر در مریوان داشتیم.

شهردار مریوان در ادامه سخنان خود به نبود درآمد پایدار در شهرداری مریوان نیز به عنوان یکی از مشکلات اساسی یاد کرد و گفت: این مساله منجر شده که امورات زیربنایی در شهر به کندی انجام شود و توان پرداخت حقوق پرسنل را هم نداریم.

کریمی اشاره به اینکه از شش سال پیش عملیات اجرایی 13 پروژه عمران شهری در مریوان آغاز شده و اکنون به صورت نیمه تمام باقی مانده است، گفت: 200 میلیارد ریال برای اتمام این پروژه ها مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه این اعتبار تنها برای پروژه های گذشته است، گفت: برای پروژه های امسال نیز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

وی همچنین به جمعیت 120 هزار نفری شهر مریوان نیز اشاره کرد و گفت: مریوان از شهرهای مهاجرت پذیر است و باتوجه به شرایط اقتصادی آن هر سال بین سه تا پنج هزار نفر به جمعیت این شهر اضافه می شود.ک/3

7346/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا