گوناگون

نشای برنج در شالیزارهای تالش آغاز شد

81135726 5646497

ˈحسین عابدیˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی شالیزارهای این شهرستان برای کشت برنج اظهار کرد: شالیکاران تالشی با آماده ساختن مزارع خود برای کشت برنج ، عملیات نشاء را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه در شالیزارهای شهرستان تالش برنج از نوع محلی کاظمی و هاشمی کشت می شود ، بیان کرد: در سال زراعی جاری مزایای متنوعی برای کشاورزان منظور شده است.

وی با اشاره به اینکه شخم زنی اولیه 65 درصد از 16 هزار هکتار اراضی شالیکاری تالش انجام شده، افزود : شخم دوم 25 درصد از اراضی شالیکاری زده شده و 30 درصد از شالیکاران تالش نیز خزانه گیری برنج را انجام داده اند.

به گفته عابدی؛ با توجه به اینکه بخش اعظمی از عملیات کاشت برنج شهرستان به صورت مکانیزه انجام می شود، کشت مکانیزه مزایایی مانند کاهش هزینه تولید و صرفه جویی در زمان و مصرف بذر ، کاهش هزینه کارگری ، کاهش سختی کار و سهولت در انجام عملیات کشاورزی را دارد.

وی کشت مکانیزه را مورد استقبال کشاورزان منطقه عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود با افزایش تعداد دستگاه های نشاکار واگذار شده به کشاورزان از طریق تسهیلات بانکی ، زمین های کشاورزی بیشتری در سطح شهرستان تالش توسط این دستگاه ها کشت شود.

شهرستان 170 هزار نفری تالش در غرب استان گیلان، بالغ بر 16 هزار هکتار اراضی شالیکاری دارد و از نقاط مهم تولید ارقام برنج ایران محسوب می شود.ک/3

7106 / 535 / 695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا