گوناگون

اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار در سلماس افزایش می یابد

81135685 5646416

محمد اخلاقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر در هفت بخش از مناطق مختلف کشاورزی سلماس، نیازهایی وجود دارد که تلاش می شود با اولویت بندی آنها اقدامات عاجلی انجام پذیرد.

وی توسعه پروژه های آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله در سلماس را با اهمیت خواند و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و استقرار این شهرستان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه توجه به این امر از ضرورت هاست.

مدیر جهاد کشاورزی سلماس گفت: تسریع در اجرای پروژه پای آب سد دریک و زولا برای استفاده بهینه از آبهای سطحی از دیگر نیازمندیهای سلماس است.

اخلاقی اضافه کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و تامین نقدینگی و سرمایه در گردش کشاورزان و دامداران با اعطای تسهیلات کم بهره و درازمدت امکان پذیر است که لازم است مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد.

وی خواستار حمایت از تولیدکنندگان در برابر حوادث غیرمترقبه شد و بیان کرد: به منظور افزایش بهره وری ضرورت دارد واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد شود.

مدیر جهاد کشاورزی سلماس افزود: تخصیص به موقع نهاده های کشاورزی و دامی در راستای تامین نیاز بهره برداران از موارد دیگری است که نیازمند توجه است.

شهرستان سلماس در 90 کیلومتری ارومیه، مرکز استان قرار دارد و از قطبهای مهم کشاورزی منطقه است.

سلماس در زمینه تولید محصولات باغی و زراعی از جایگاه شایسته ای در آذربایجان غربی برخوردار است به طوری که رتبه دوم تولید سیب درختی استان را داراست.

7127/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا