گوناگون

تیم ملی تکواندو از بزرگ نمایی لطمه خورد/ زنگ خطر به صدا درآمد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی تکواندو با شش ملی پوش در مسابقات جایزه بزرگ چین که اولین دوره رقابتهای کسب امتیاز ورودی المپیک در سال جاری میلادی بود تنها موفق به کسب دو مدال برنز شد. شکست معتمد ، حجی زواره ، عبداللهی و مستعان نگرانی هایی را به دنبال داشت. در این تیم فقظ بهنام اسبقی و سجاد مردانی موفق به کسب دو مدال برنز شدند. 

مرتضی کریمی در خصوص نتایج کسب شده تیم ملی در چین به خبرنگار مهر گفت: تکواندو یک مشکل اساسی دارد که سالهاست خانواده بزرگ و  پرافتخار این رشته از آن رنج می برند و این مسکل چیزی نیست جز بزرگ نمایی و صبور نبودن مسئولان فدراسیون! وقتی تیم ملی در یک دوره مسابقه کم اهمیت نتیجه می گیرد با ابزار مختلف نتایج آن به صورتی غیر واقعی منعکس می شود. 

وی افزود: از سوی دیگر مسئولان فدراسیون تاب انتقاد ندارند و هر کس انتقاد می کند گویی دشمن فدراسیون است و قصد ندارد تکواندو پیشرفت کند. در حالی که اگر انتقاد نباشد وضعیت چنین می شود که در چین اتفاق افتاد. اگر مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان به خوبی آنالیز می شد الان شاهد چنین نتایجی نبودیم. 

سرمربی پیشین تیم ملی گفت: متاسفانه مسئولان فدراسیون نه تنها خودشان بلکه جامعه ورزش کشور بخصوص تکواندو را با بزرگ نمایی نتایج مسابقات هلند ، آلمان و قهرمانی آُسیا در ازبکستان نیز گول زدند. کارشناسان فنی و دلسوز می دانند که هر سه این مسابقات در سطح پائینی برگزار شد و در اولین مسابقات سطح بالا همانند منچستر نتایج ضعیفی کسب شد.

این کارشناس تکواندو ادامه داد: همه چیز در فدراسیون تکواندو انحصاری است ، زمانی که می خواهند یک مربی را کنار بگذارند می گویند ما مربیان خود را پروژه ای انتخاب می کنیم ، ولی الان که تیم نتیجه اینچنینی گرفته کسی از پروژه سخن نمی گوید. متاسفانه دایره مربیان تیم ملی بسته است و به کسی اجازه ورود نمی دهند. یک مربی جوان و با آتیه را نیز به تیم اضافه کردند تا انتقادات را دور کنند و بعد دیدیم که خیلی زود او را نیز کنار گذاشتند. 

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که چه راهکاری را برای برون رفت از وضع موجود به فدراسیون پیشنهاد می کنید گفت: تا زمانی که نگرش مسئولان فدراسیون تغییر نکند هیچ چیز را نمی تواند در این فدراسیون تغییر داد. وقتی یکی دو نفر برای کل تکواندو تصمیم می گیرند و خرد جمعی جایی در آن ندارد و منتقدان دشمن تلقی می شوند چگونه می توان راهکار داد. حاضرم در یک مناظره در برنامه زنده مسابقات گذشته را بررسی کرده و مسئولان فدراسیون را با ضعف ها و مشکلات آنها آشنا کنم و ثابت کنم که تکواندو سیر قهقرایی دارد. 

کریمی در پایان گفت: زمان زیادی تا بازیهای آسیایی باقی نمانده و در صورت طی شدن همین مسیر به جرات باید گفت زنگ خطر به صدا در آمده و نمی تواند امیدوار به کسب حتی یک طلا در اینچئون بود. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا