گوناگون

تیم ملی والیبال ایران برابر بلغارستان به پیروزی رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مسابقه که تنها دیدار دوستانه رسمی دو تیم به حساب می آمد،  بلغارستان بر خلاف دیدار قبل با ترکیب اصلی خود به میدان آمده بود. ست نخست این بازی با نتیجه 26 بر 24 به سود بلغارستان به پایان رسید اما سه ست بعدی با امتیازات 25 بر 16، 25 بر 15 و 25 بر 21 با پیروزی ایران رقم خورد.

اسلوبودان کواچ در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، رحمان داودی، عادل غلامی، محمد موسوی و مهدی مرندی روانه میدان کرد.
در سوی دیگر میدان نیز پلاسی کامیلو تیم خود را با ترکیب اولیه گئورگی بارتوئف، دانایل میلوشف، تودوروف اسکیرموف، والنتین براتوئف، نیکلای نیکولوف، کراسیمیر گئورگیف و تئودور سالاپاروف به مصاف ایران فرستاد.

این دومین مسابقه تدارکاتی تیم های ایران و بلغارستان بود. بازی قبل با نتیجه سه بر دو به سود بلغارستان رقم خورده بود.

ست نخست (ایران 24 – بلغارستان 26)
در این ست بازیکنان ایران عملکرد خوبی در دفاع روی تور نداشتند اما اشتباهات فردی در دریافت و توپ گیری نیز باعث شد از ابتدای مسابقه بلغارستان در امتیازگیری پیش بیفتد. در سوی دیگر میدان بلغارستانی ها در سرویس و توپ گیری بسیار خوب ظاهر شدند. کواچ نیز با درخواست دو وقت استراحت نتوانست تغییری در روند بازی ایجاد کند تا اینکه در امتیاز 23 بر 21 به سود حریف مهدی مهدوی و امیر غفور را به جای شهرام محمودی و سعید معروف روانه میدان کرد اما این تغییرات نیز نتیجه بخش نبود و در نهایت ست نخست با نتیجه 26 بر 24 به سود بلغارستان رقم خورد.
 
ست دوم (ایران 25 – بلغارستان 16)
در آغاز ست دوم مجتبی میرزاجانپور به جای رحمان داودی در ترکیب ایران قرار گرفت. این ست با درخشش بازیکنان ایران در توپ گیری و دفاع روی تور آغاز شد تا کشورمان سه بر صفر پیش بیفتد. تلاش کامیلو برای تغییر در روند بازی نیز نتیجه نداد و ایران روند امتیازگیری خود را ادامه داد. میرزاجانپور با ورودش به میدان عملکرد درخشانی داشت و یکی از عوامل پیروزی ایران در این ست بود. در نهایت نیز اسپک محمد موسوی ایران را به امتیاز پیروزی بخش رساند تا ست دوم با نتیجه 25 بر 16 به سود ملی پوشان کشورمان رقم بخورد.
 
ست سوم (ایران 25 – بلغارستان 21)
در ست سوم کواچ دست به یک تغییر دیگر زد و آرمین تشکری را به جای عادل غلامی به بازی گرفت. سرویس های خوب بازیکنان ایران دریافت توپ را در زمین حریف دچار مشکل کرد تا مهاجمین بلغارستان نتوانند عملکرد خوبی در حمله داشته باشند. در سوی دیگر میدان دریافت های خوب بازیکنان کشورمان این فرصت را در اختیار سعید معروف گذاشت تا از برنامه های هجومی متنوع بهره ببرد. محمد موسوی که با درخشش در دفاع روی تور یکی از عوامل پیش افتادن ایران در این ست بود در امتیاز 23 بر 14 به سود ایران جای خود را به سامان فائزی داد. در نهایت این ست با اشتباه سرویس گئورگی بارتوئف با نتیجه 25 بر 15 به سود ایران به پایان رسید.
 
ست چهارم (ایران 25 – بلغارستان 21)
سامان فائزی که اواخر ست قبل وارد میدان شده بود در این ست هم از ابتدا در ترکیب ایران حضور داشت. مهدی مهدوی و امیر غفور هم از اوایل ست به جای محمودی و معروف بازی کردند. در این ست بازیکنان ایران عملکرد بسیار خوبی در زدن اسپک و دفاع روی تور داشتند و انگیزه بالای حریف برای فرار از باخت مقابل چشم تماشاگران خودی نیز نتوانست خللی در روند امتیازگیری آنها به وجود بیاورد. در نهایت نیز دو امتیاز سرویس از امیر غفور ایران را با امتیاز 25 بر 21 به پیروزی رساند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا