گوناگون

ثبات امنيت و آرامش اولويت نخست اصفهان است/تشكيل ستاد مبارزه با زمين خواری و تغيير كاربری

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور شامگاه چهارشنبه در چهارمين گردهمايي فرمانداران استان اصفهان با بيان اينكه استان اصفهان با دار بودن ۱۰۶ شهر، ۵۰ بخش و ۲۴ فرمانداري يكي از بزرگ‌ترين استان‌هاي كشور است، اظهار داشت: در حال حاضر ثبات امنيت و آرامش يكي از نيازها و برنامه‌هاي اصلي استان است كه بايد مورد توجه ويژه تمام فرمانداران قرار گيرد.

وي ايجاد فضاي پر شور و نشاط در استان را نيز از ديگر اولويت‌ها و نيازهای استان اعلام كرد و بيان داشت: در اين راستا فرمانداران بايد با رعايت اصول و چارچوب‌هاي هر شهرستان در اين زمينه برنامه‌ريزي‌هايی را داشته باشند.

استاندار اصفهان ثبات حقوق شهروندي و توجه به عفاف و حجاب را نيز يكي ديگر از اولويت‌هاي مورد نياز در استان دانست و ادامه داد: فرمانداران در اين زمينه وظيفه دارند نسبت به رعايت اين اصل در شهرستان متبوع خود برنامه‌ريزي‌هاي شايسته‌اي را اجرا كنند.

وي ادامه داد: شنيده شده است كه در برخي از ادارات و سازمان‌هاي مختلف در شهرستان‌ها نسبت به تكريم ارباب رجوع بي توجهي شده است و ضروري است كه در اين راستا نظارت بيشتري صورت گيرد.

افزايش مشاركت مردم در برنامه‌های اجتماعي با توجه به نزديك شدن به انتخابات

زرگرپور در ادامه افزايش مشاركت مردم در فعاليت‌‌هاي اجتماعي را نيز ضروري عنوان كرد و بيان داشت: با توجه به اينكه به برگزاري انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نزديك مي‌شويم مردم بايد مشاركت بيشتري در فضاهاي اجتماعي داشته باشند.

وي در ادامه به افزايش نقش فرمانداران در هماهنگي‌هاي بين شهرداري‌ها و شوراي اسلامي شهرها اشاره كرد و افزود: به نظر مي‌رسد كه نقش فرمانداران در ارتباط با هماهنگي بين شورا‌ها و شهرداري‌ها كم است به همين لحاظ از فرمانداران خواسته شد ضمن مشاركت در امور شورا و شهرداري بر تصميمات غير قانوني كه در كميسيون‌ها مطرح مي‌شود نظارت و پيگيري بيشتري داشته باشند.

استاندار اصفهان در خصوص وضعيت مسكن مهر در استان اصفهان نيز بيان داشت: در حال حاضر استان اصفهان با توجه به واگذاري و انجام تعهدات ۷۵ درصدي در خصوص مسكن مهر از ميانگين كشوري بالاتر است ولي در عين حال مشكلاتي را نيز دارد.

وي با بيان اينكه برخي از طرح‌هاي مسكن مهر در سطح استان با مشكلات زيربنايي و روبنايي مواجه هستند، افزود: در اين راستا اميدواريم با تصويب دو بسته پيشنهادي دولت به مجلس اين مشكلات نيز مرتفع گردد.

انتقاد از نامناسب بودن مناظر بيرونی برخي از شهرهاي استان اصفهان

استاندار اصفهان در ادامه با انتقاد از نامناسب بودن مناظر بيروني برخي از شهرهاي استان اصفهان نيز گفت: زباله‌‌هاي زيادي در حاشيه شهرها ريخته شده است كه آن محل را بسیار بد منظره جلوه داده است كه بسياري از اين زباله‌ها و نخاله‌ها در حاشيه رودخانه‌ زاينده‌رود و كانال‌هاي ورودي رودخانه بوده است.

وي ريختن زباله‌ها و به ويژه نخاله‌هاي ساختماني در محدوده‌هاي غير قانوني اطراف شهرها را تخلفي بزرگ خواند و افزود: فرمانداران بايد با هر گونه نخاله ساختماني و نيز زباله كه خارج از محل مشخص ريخته شده است به شدت برخورد و خودروهاي دفن اين زباله‌ها و نخاله‌ها را متوقف كنند.

زرگرپور با بيان اينكه نمونه اين بد منظره‌اي در شهر نجف‌آباد، لنجان و مباركه ديده مي‌شود، ادامه داد: اين زباله‌ها و نخاله‌ها بايد در محل‌هاي مشخص منتقل شوند.

وي در ادامه با اشاره به تشكيل ستاد مبارزه با ساخت‌ و سازهاي خارج محدوده، زمين‌خواري و تغيير كاربري در زمين‌هاي استان اصفهان بيان داشت: با تشكيل اين ستاد اقدامات جدي براي مقابله با زمين‌خواري در دستور كار قرار گرفته است.

استاندار اصفهان ادامه داد: برخي از ساخت‌وسازها و يا تغيير كاربري در بخشداري‌ها و يا دهياري‌ها ديده مي‌شود كه بايد توسط فرمانداري‌ها و يا بخشداري‌ها مورد نظارت و كنترل قرار گيرد.

وي با اشاره به ساختمان‌هاي چندين طبقه در حريم و يا ساخت و سازهاي خارج محدوده افزود:رعايت ضوابط و مقررات و اصلاح اين ضوابط بايد هر چه زودتر صورت گيرد تا مورد سودجويي قرار نگيرد.

۴ پرونده بزرگ در خصوص زمين خواري اصفهان در حال پيگيري است

زرگرپور با بيان اينكه تاكنون ۴ پرونده بزرگ در خصوص زمين خواري اصفهان در حال پيگيري قرار گرفته است، ادامه داد: البته هميشه اين زمين‌خوران از مردم نبوده و چندين مورد ذكر شده از بين دستگاه‌ها و ارگان‌‌هاي وابسته به دولت بوده است كه در پرونده يك مورد از اين زمين‌‌خواري‌ها كه واگذاري۱۰۰ هكتار زمين براي پروژه‌اي بوده، اجرا نشده و زمين به قيمت ۱۵۰ ميليارد تومان قيمت‌گذاري فروخته شد.

وي با بيان اينكه تمام زمين‌خواري توسط افراد صورت نگرفته و دولت نيز در برخي از موارد تخلفاتي را داشته است، ادامه داد: برخي از اين زمين‌ها را به شركت‌ شهرك‌هاي صنعتي و بخشي براي كشاورزي و بخشي براي سازمان زمين شهري واگذار شده تا در قالب طرح‌هاي عمراني،كشاورزي و صنعتي اجرا شود كه بسياري از اين طرح‌ها اجرا نشده است.

زرگرپور با اشاره به اينكه در حال بررسی زمين‌هايي كه طي ۳۰ سال گذشته به افراد واگذار شده، هستيم، گفت: بر همين اساس با همكاري فرمانداران تمام زمين‌هاي بلا استفاده احصاء مي‌كنيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا