گوناگون

ثبت‌نام سرمایه‌گذاران کردستان به صورت مجازی در آینده‌ای نزدیک

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کردستان از ثبت نام سرمایه گذاران به صورت مجازی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، حسین دهقانی در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار اظهار کرد: با این روش، فرآیند تحویل مدارک و صدور مجوز در حداقل زمان ممکن انجام خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان بر همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی در زمینه صدور مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاران در ظرف زمانی یک ماهه تاکید کرد. ستاد سرمایه‌گذاری با هدف تسهیل گری در صدور مجوز و رویکرد سرمایه گذاری داخلی تشکیل شده است. به موجب ماده 7 اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، باید دستگاه‌های اجرایی ظرف مدت 7 روز مدارک مورد نیاز را اخذ و ظرف مدت یک ماه مجوز صادر کند.

وی افزود: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با هدف جذب سرمایه گذار خارجی، تشکیل و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را هدفمند و مطالعه شده خواهد کرد.

دهقانی یادآور شد: نکات مهمی که باید مد نظر باشد، اعتقاد قلبی به سرمایه‌گذاری و رفتار اداری متناسب با سرمایه گذار است، چرا که فرصت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری، زبان مشترک مدیران اجرایی و سرمایه گذاران است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان بیان کرد: با هدف افزایش تمایل به سرمایه گذاری و با تاکید بر مناطق کمتر توسعه یافته، لایحه ضد رکود به مجلس تقدیم شده و در حال بررسی است. در نظر گرفتن ظرفیت‌های داخلی برای حمایت از سرمایه و تولید از جمله مواردی است که باید همواره مدنظر قرار گیرد.

دهقانی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری باعث افزایش بهره‌وری در بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری اولویت اصلی استاندار است. با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، این مهم جایگاه ویژه‌ای در بحت اقتصاد پیدا کرده و یکی از منابع مهم تامین مالی کشور خواهد بود.

وی، یکی از شریان‌های اصلی تحقق حماسه اقتصادی را جذب سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: همه مسئولان اجرایی باید به عنوان یک وظیفه ویژه به این مسئله توجه داشته باشند چرا که یکی از راه‌های خوداتکایی و رونق تولید و اقتصاد در کشور است.

دهقانی افزود: حلقه مفقوده سرمایه‌گذاری در کردستان، نبود فرصت‌های سرمایه‌گذاری به صورت علمی و مدون است که زمینه اجرایی‌ شدن را داشته باشند، لذا در همین راستا بحث تبیین فرصت‌ها مورد مطالعه قرار گرفت و راهکارهای روشنی نیز اتخاذ شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا