گوناگون

ثبت اطلاعات جامع کاهش مشکلات اقتصادی را بدنبال دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی صبح امروز دوشنبه در دیدار با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سنندج ، با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک در کشور ما ازجایگاه ویژه ای برخورددار است،گفت: یکی از اقدامات ارزشمند سازمان ثبت اسناد واملاک صدور اسناد مالکیت تک برگی است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه صدور اسناد مالکیت تک برگی موجب کاهش و رفع سوء استفاده ها و هم چنین طرح دعاوی شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه مردم به دلیل عدم ثبت در بسیاری از نقاط بلااستفاده مانده است، اظهار داشت: اگر این سرمایه ها به طورکامل ثبت شود می توان برای آنها قیمت گذاری کرد و به عنوان پشتوانه مورد بهره برداری قرار داد.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: راه اندازی سیستمی یکپارچه و استفاده از اسناد تک برگی علاوه بر جلوگیری از سوء استفاده فرصت طلبان موجب کاهش تعداد زندانیان مالی هم خواهد شد.

حجت الاسلام شاهرودی بر استفاده از اطلاعات مالکیتی بیشتر از حال حاضر تاکید کرد و افزود: ثبت اطلاعات صحیح و جامع در ادارات و دفاتر ثبت اسناد و املاک سطح کشور می تواند برخی مشکلات حوزه اقتصادی را کاهش دهد.

وی یکی دیگر از مشکلات موجود در عرصه ثبت اسناد و املاک را مربوط به ثبت اختراعات خواند و عنوان کرد: نگاه اقتصادی به حوزه ثبت اختراعات کمتر است که با توجه به ظرفیت ها،پتانسیل ها و استعدادهای موجود در کشور انگیزه فراوانی در نیروی انسانی در کشف و اختراعات در زمینه های مختلف وجود دارد که باید تقویت شود.

وی اظهارداشت: باید به ثبت اختراعات نگاه ویژه تری شود و در این رابطه بررسی ها و اقدامات لازم در اسرع وقت صورت گیرد تا انگیزه موجود کاهش پیدا نکند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا