گوناگون

ثبت 5 گونه لاک‌پشت دریایی در لیست جهانی

از 8 گونه لاک پشت دریایی ، 5 گونه پشت سبز، پوزه عقابی، سرخ، زیتونی و پشت چرمی در آب‌های خلیج‌فارس زندگی می‌کنند و نام آنها به‌لحاظ حفاظتی در لیست سرخ محیط زیست جهانی ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «مجید وفادار»، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اعلام این خبر گفت: این لاک‌پشت بر اثر طوفان و ناآرامی دریا و وارد شدن ضربه به سر یا بدام افتادن و گیر کردن در تورهای صیادی مرده است.

وی با بیان اینکه این گونه از لاک‌پشت‌ها به شدت در معرض خطر انقراض است، افزود: از ابتدای سال تاکنون این دومین لاک‌پشتی است که در سواحل بندرعباس مشاهده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان خاطرنشان کرد: فقط دو گونه لاک‌پشت پوزه عقابی و سبز برای لانه گزینی و تخمگذاری به سواحل استان به خصوص جزائر سفر می‌کنند.

وفادار تصریح کرد: جزیره‌ی هرمز، هنگام، لارک، قشم، کیش، شیدور، فارور، ابوموسی و هندورابی از مناطق مهم تخمگذاری این دو گونه در هرمزگان است .

وی از عوامل تهدید و انقراض لاک پشت های دریایی را آلودگی، فعالیت‌های صید و صیادی و گیر کردن در تورهای صیادی، زباله، ساخت و ساز در سواحل، فاضلاب ‌ای شهری و شکارچیان طبیعی برشمرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا