گوناگون

ضرورت شناخته شدن سیستان و بلوچستان به‌نام «معدن» در کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با نگاه‌های عمیق توسعه‌ای و ایجاد زیرساخت‌ها در بخش معدن و مطالعات اکتشافی 85 هزار کیلومترمربعی، سیستان و بلوچستان با نام معدن در منطقه شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، «نادر میرشکار» در دیدار با اعضاء سازمان نظام مهندسی معدن استان که بمناسبت هفته‌ی دولت برگزار شد، با بیان اینکه به استان نگاه توسعه‌ای می‌شود، اظهار کرد: بخش معدن بعنوان عامل مهم توسعه‌ی اقتصادی و تشکیل‌دهنده‌ی صنایع مهم در استان است و باید سیستان و بلوچستان با نام معدن در همه جا شناخته شود.

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده‌ای در زمینه‌ی معدن و صنایع معدنی در استان افزود: در زمینه‌ی زیرساخت‌های معدنی 85 هزار کیلومترمربع مطالعات اکتشافی در سطح استان و در بخش صنایع معدنی از جمله ایجاد کارخانه‌ی فرآوری مس چهل کوره، تیتانیوم، آنتیموان، فرآوری طلا انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: برنامه‌ی اصلی و محورهای این سازمان پس از انجام کامل مطالعات اکتشافی و بر اساس مطالعات کارشناسی ایجاد صنایع معدنی متناسب با ظرفیت‌های معدنی در استان است که با حضور شرکت‌ها و متخصصان بومی استان و همکاری آنها با سازمان‌های توسعه‌ای قطعاً موفقیت حاصل می‌شود.

میرشکار تصریح کرد: ما بعنوان نماینده‌ی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهاد دولتی بحث نظارت را بر فعالیت‌ها در زمینه‌ی معدن داریم و آماده‌ی واگذاری بخش دیگری از وظایف بر اساس قانون به نظام مهندسی معدن استان هستیم.

وی در زمینه‌ی زیرساخت‌های معدنی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی استان موضوعاتی در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی استان مصوب و الزام شد تا از جمع اعتبارات استان در این خصوص اعتبارات مناسبی اختصاص داده شود تا با نگاه‌های توسعه‌ای مسئولان دولتی به این بخش و با وسعت دید، شاخص‌های توسعه‌ای به‌ویژه در بخش صنعت و معدن رشد فزآینده یابد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا