گوناگون

لزوم جداسازی آب آشامیدنی از سایر مصارف

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سفره‌های آب زیرزمینی که از منابع اصلی آب کشاورزی محسوب می‌شود هر ساله با مشکل افت آب مواجه شده است.

حسن شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، درباره استفاده از آب بخش کشاورزی برای جبران کم‌آبی در بخش شرب اظهار کرد: به طور حتم تامین آب شرب در اولویت تخصیص و آبرسانی از سوی دولت است و یکی از راه‌های تامین آب شرب مورد نیاز مردم، استفاده ناچیز از آب بخش کشاروزی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که از میزان آب بخش کشاورزی در حد ناچیز یک تا دو درصد برای شرب استفاده شود اشکالی در بخش کشاورزی به وجود نمی‌آورد اما راه‌های دیگری نیز برای تامین آب شرب وجود دارد. یکی از راهکارهای جبران کمبود آب شرب، جداسازی آب با کیفیت بالا برای آشامیدن و آب کم کیفیت‌تر برای شست و شو و سایر مصارف خانگی است.

وی افزود: اکثر استان‌ها از نظر کمیت آب دچار مشکل نیستند اما در کیفیت آن مشکل وجود دارد، به همین دلیل به سراغ چاه‌های کشاورزی می‌روند. اینکه آب بخش کشاورزی از چاه‌ها خارج شده و صرف استحمام و شست‌و شو در منازل شود کار درستی نیست و در آینده موجب بروز مشکل می‌شود. جداسازی آب آشامیدنی از سایر مصارف شاید کاری طولانی‌مدت به نظر برسد اما نتایج آن ارزش اقدام برای برنامه‌ریزی در این زمینه را دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا