گوناگون

جابجایی روزانه 50هزار تن محموله بدون بارنامه در شاهرود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان از جابجایی 50هزار تن محموله بدون بارنامه در شاهرود خبر داد و گفت: این شهرستان می‌تواند بارانداز ترانزیت شرق کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، داود سعدی در گردهمایی اعضای خانه حمل و نقل شهرستان شاهرود در بسطام با اشاره به این که ارتقای حمل و نقل، رشد اقتصادی را به همراه دارد، تصریح کرد: یکی از استان‌هایی که حمل و نقل در آن می‌تواند تاثیر مستقیم بر اقتصاد ناحیه داشته باشد، استان سمنان است.

سعدی با یادآوری این که موقعیت جغرافیایی استان به پیشرفت صنعت حمل و نقل کمک می‌کند، عنوان کرد: استان سمنان به هشت استان دیگر کشورمان دسترسی دارد و محورهای پیشرفته، ناوگان ریلی، فناوری‌های آی تی و امکاناتی نظیر فیبرنوری که در استان مهیا هستند می‌تواند در توسعه حمل و نقل تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: حمل و نقل ترکیبی هدف اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان است و همان‌طور که وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده باید به پایانه‌های ترکیبی و محموله‌های چند وجهی نگاه ویژه‌ای داشت.

شاهرود می‌تواند بارانداز ترانزیت شرق کشور باشد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان با تاکید بر این که شاهرود می‌تواند بارانداز ترانزیت شرق کشور باشد، اذعان داشت: خوشبختانه در شاهرود تمام فصول سال محموله‌هایی از قبیل صیفی‌جات، سیمان و شن و ماسه وجود دارد و باید برای ارتقای سطح حمل و نقل در این شهرستان کوشید.

55 درصد بارهای شاهرود فاقد بارنامه‌اند

سعدی با اشاره به این که 55 درصد بارهای سطح شهرستان فاقد بارنامه هستند، یادآور شد: امروز حجم باربری در شاهرود 900 هزار تن در سال است که می‌توان با توسعه و گسترش سیستم باربری شاهد ترانزیت بارهایی با حجم‌های بالای 12 هزار تن یا حتی 20 هزار تن در سال باشیم و این امر دور از دسترس نیست.

وی راهکار ساماندهی به مقوله بارهای ترکیبی را تشکیل کنسرسیوم درون شهرستانی دانست و ابراز داشت: در کنار ساماندهی محموله‌های حمل و نقل باید به بحث نظارت بر نحوه عملکرد پایانه‌های حمل و نقل نیز پرداخت و این امر در کنار حمایت و مساعدت پلیس راه و خانه حمل و نقل میسر می‌شود.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های استان سمنان یکی از مشکلات بخش مسافربری را مسافربران شخصی معرفی کرد و ادامه داد: حذف کامل مسافربران بدون مجوز نیازمند پیگیری و جدیت است که در این مورد از پلیس نیز کمک گرفته شده است.

جابجایی50هزار تن محموله بدون بارنامه در شاهرود

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های استان سمنان با اشاره به این که متاسفانه بیش از 50 هزار تن محموله بدون بارنامه در شاهرود جابجا می‌شود، گفت: این موضوع به وضعیت اقتصادی شرکت‌های حمل و نقل در شهرستان ضربه می‌زند و باید جلوی آن گرفته شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا