گوناگون

جامعه مدرسین حوزه علمیه درگذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت

به گزارش خبرنگار مهر، جامعه مدرسین حوزه علمیه طی پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی کنی آورده است: خبر رحلت عالم رباني و مجاهد نستوه حضرت آيت‌الله حاج شيخ محمدرضا مهدوي كني(ره ) رياست محترم مجلس خبرگان رهبري موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

در ادامه این پیام آمده است: آيت‌الله مهدوي كني(ره ) از جمله فضلاي حوزه علميه قم بود كه تفقه را در محضر علما و مراجع تقليد به ويژه سيزده سال درك محضر درس حضرت امام خميني(ره ) ادامه داد و توانست ديدگاه مبارزاتي امام خميني(ره ) را به خوبي كسب و از زمان تبعيد ايشان تا پيروزي انقلاب اسلامي در محوريت مبارزه عليه حكومت طاغوت قرار گيرد و در اين راه متحمل شكنجه، زندان و تبعيد نيز شد.

در ادامه این پیام ضمن اشاره به فعالیت های مبارزاتی آیت الله مهدوی کنی آمده است: با پيروزي انقلاب اسلامي، آيت‌الله مهدوي كني همچون ساير ياران وفادار امام راحل در مقابل جريان‌هاي التقاطي و منحرف ايستادگي كرد و با پذيرش مسئوليت كميته‌هاي انقلاب اسلامي، وزارت كشور و نخست‌وزيري سهم به سزايي در سامان يافتن امور كشور داشت.

در ادامه آمده است: منش اخلاقي و حركت واقع‌بينانه در عرصه‌هاي مختلف سياسي پس از انقلاب باعث شد تا ايشان در سنگر دبيري جامعه روحانيت مبارز ثقل و محور بسياري از تصميم‌گيري‌هاي مردم انقلابي و جامعه حزب‌الله شد.

در ادامه این پیام ذکر شده است: همچنين شخصيت علمي، اخلاقي و روحيه شاگردپروري آيت‌الله مهدوي كني باعث تشكيل شجره طيبه دانشگاه امام صادق(ع) و قوام مدرسه علميه مروي شد كه بركات آن تا كنون و در آينده جاري و ساري خواهد بود.

در ادامه این پیام تاکید شده است: پشتیبانی، همراهی و وفاداري اين يار انقلاب به حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري الگويي تمام ناشدني براي همه عالمان متعهد و بصير خواهد بود.

در پایان آمده است: جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت اين عالم مجاهد را به محضر حضرت بقيه الله الاعظم، مقام معظم رهبري مراجع معظم تقليد و حوزه‌هاي علميه و نمايندگان مجلس خبرگان رهبري و اعضاي معزز جامعه روحانيت مبارز و بيت مكرم ايشان بويژه اخوي گرامي ايشان آيت‌الله باقري كني تسليت عرض نموده و براي آن مرحوم علو درجات و براي بازماندگان و شاگردان ايشان صبر جزيل خواستار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا