گوناگون

سالانه هزاران نفر به جمع ورودی ‌های بهزیستی اضافه می‌شود/ نهادهای مسئول پاسخگو باشند    

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرحیم شهسواری دوشنبه شب در حاشیه بازدید از چند مرکز تحت نظارت بهزیستی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: خراسان رضوی الگو و اسطوره فعالیت های خیرخواهانه و داوطلبانه اجتماعی در کشور است.

 وی با بیان اینکه خراسان رضوی می‌تواند الگوی کشور در بخش پیشگیری و خدمات به معلولان باشد، گفت: خیرانی که در مشهد حضور دارند توفقیشان نسبت به بقیه خیران کشور بیشتر است چرا که  انجام کارهای خیر آن هم در جوار بارگاه ثامن الحجج(ع) از توفیقاتی است که نصیب هر کسی نمی شود.

قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی در امور مشارکت های مردمی با بیان اینکه تلاش می کنیم رسالت انسانی بهزیستی را به جامعه ابلاغ کنیم، اظهار کرد: فعالیت های خیرخواهانه و جمع آوری کمک های مردمی  اگر به دست خود مردم انجام شود کارها بهتر انجام می شود و نقش  دولت در  کارهای خیرخواهانه باید نقش تسهیل کننده امور را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از ورودی‌های سازمان بهزیستی نتیجه‌ عدم احساس مسئولیت سایر دستگاه‌های دولتی است، عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف اجرایی باید به مسئولیت خود در زمینه‌ پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند.

شهسواری ادامه داد: به خاطر همین عدم توجه به مسئولیت توسط دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در جامعه، سالانه هزاران نفر به جمع ورودی ‌های بهزیستی اضافه می‌شود.

وی افزود: نهادهایی که کارشان با حوادث و جراحات فردی و گروهی سر و کار دارد از جمله ساختمان ‌سازان، جاده‌ سازان، خودروسازان همه در زمینه‌ افزایش معلولیت‌ها در جامعه مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.

شهسواری ضمن تقدیر از فعالیت موسسات توانبخشی و نگهداری معلولان در خراسان رضوی گفت: فعالیت مراکز این استان برای نگهداری، توانبخشی و توانمندسازی معلولان و همچنین برای پیشگیری از معلولیت‌ها در سطح کشور بی‌نظیر است .

وی به برنامه های پیشگیری از معلولیت‌ها در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: کارگروه‌هایی تشکیل شده تا  خلاءهای قانونی و اجرایی را در مزمینه  معلولان شناسایی و بررسی کنند که پس از بررسی برنامه‌ای برای هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی که تأثیر بیشتری در این زمینه دارند تدوین می‌شود.

شهسواری تأکید کرد: معلول شدن تعداد زیادی از افراد جامعه، نتیجه‌ کم‌ کاری دستگاه‌های مسئول و عدم توجه به بحث مهم پیشگیری است و اگر لازم باشد برای رفع خلاءهای قانونی که دستگاه‌های مؤثر در این بحث را به پذیرش مسئولیت‌های خود مجاب کند لوایح و مصوباتی را به دولت خواهیم برد تا تبدیل به قانون شود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا