گوناگون

جای بازی‌های رایانه‌ای باید در خانواده‌ها باز شود/ بازی‌های رایانه‌ای راهی برای مقابله با اعتیاد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد كفاش يعقوبي ظهر پنجشنبه در نشست خبری نخستین دوره بازی‌‌های رایانه‌ای کشور که قرار است در اصفهان برگزار شود، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی بازی‌های رایانه‌ای کشور با حضور 20 استان در اصفهان برگزار شده و قرار است در اصفهان اجرای این مسابقات را بر عهده داشته باشیم.

وی افزود: انجمن ای اسپرت از سال 2008 فعالیت خود را آغاز کرد و تلاش کرد تا برای نشر این بازی‌ها تلاش کند و قرار است در اصفهان نخستین دوره این بازی‌ها با حضور نزدیک به 200 ورزشکار برگزار شود.

رئيس انجمن بازي‌هاي رايانه‌اي كشور با بیان اینکه رشته‌های مختلفی برای این مسابقات در نظر گرفته شده تصریح کرد: قرار است این مسابقات در رشته‌های فیفا، پی اس و …برگزار شده و قرار است با برگزاری این بازی‌ها، حمایت از تولیدکنندگان داخلی بازی‌های رایانه‌ای نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسابقات اصفهان از رسمیت مناسبی به عنوان مسابقات کشوری برخوردار هستند، بیان داشت: اگرچه مسابقات قهرمانی کشوری در استان‌های مختلف با این عنوان برگزار شده اما قرار است در مسابقات اصفهان حکم قهرمانی صادر شود.

کفاش یعقوبی با بیان اینکه اعتقادی به اعتیاد آور بودن بازی‌های رایانه‌ای ندارم، ادامه داد: به نظر من اعتیاد به این بازی‌ها، از اعتیاد به سیگار و قلیان بدتر نیست و ما باید تلاش کنیم که به جای قلیان، این بازی‌ها را در بین جوانان رواج دهیم.

وی افزود: قرار است که برترین نفرات این مسابقات به عنوان تیم ملی ایران انتخاب شوند و ما باید کاری کنیم که در کنار این افراد، از دیگر بازیکنان نیز استفاده کنیم؛ باید خوشحال باشیم که این رقابت‌ها برگزار می‌شود و اگرچه برگزاری رقابت‌های رایانه‌ای از نظر تحرک تأثیری بر عملکرد بدن ندارد اما از نظر شیمیایی بر بدن انسان تأثیر می‌گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا