گوناگون

بهره برداری مجموعه فرهنگی، ورزشی، توانبخشی ایثارگران همدان

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه فرهنگی، ورزشی، توانبخشی ایثارگران همدان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار همدان، معاونان استاندار، مدیرکل بنیاد شهید استان همدان، نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

ناصر عارف ظهر پنج شنبه در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگان و آزادگان همدان با بیان اینکه استان همدان شناسنامه تاریخی مشهوری از علما، دانشمندان، حکیمان، فیلسوفان، عرفا و غیره دارد، اظهار داشت: استان همدان سیاستمداران و اندیشمندانی چون سید جمال الدین اسدآبادی، عارفانی چون باباطاهر و ملا حسن قلی همدانی، شهدای والا مقامی همانند شهید آیت الله مفتح، شهید آیت الله قدوسی و شهیدانی چون چیت سازیان، قهاری و غیره دارد.

وی با بیان اینکه وجود هشت هزار شهید، بیش از 17 هزار جانباز و بیش از هزار آزاده امروزه جزو افتخارت استان همدان است، عنوان کرد:  همه این عزیزان برای حفظ و حراست از ایران و نظام ایثارگری کردند تا امروز ما باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ضمن تشکر از ایثارگران به خاطر تلاش های شبانه روزی، بیان کرد: چندین سال بود که مطالبات ایثارگران پرداخت نشده بود ولی هم اکنون بخش عمده ای از آن پرداخت شده است.

عارف با بیان اینکه دو هزار و 850 نفر از فرزندان شهدا و ایثاگران در استان همدان در بانک اطلاعات برای اشتغال ثبت نام کرده اند، ادامه داد: انتظار می رود به مسئله اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران توجه ویژه ای و در هیئت دولت راهکاری برای آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در خصوص مسکن خانواده شهدا و ایثارگران مشکلانی وجود دارد و سقف تسهیلات بانکی کفاف نمی دهد، عنوان کرد: درخواست دارم تسهیلات بانکی به نوعی پیش بینی شود که نیاز رفع شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه مجموعه فرهنگی، ورزشی، توانبخشی ایثارگران همدان در سه فاز ساخته می شود، بیان کرد: فاز نخست و فاز دوم مجموعه در سال های گذشته به صورت آزمایشی تحویل داده شده بود اما امروز به طور رسمی و قطعی تحویل داده شد.

ناصر عارف با بیان اینکه فاز سوم کلنگ زنی شده و 23 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد:  عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی، ورزشی، توانبخشی ایثارگران همدان از سال 87 در مساحت 45 هزار متر مربع و سه فاز آغاز شده بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) می فرماید شهیدان قبله نمای حرکت صحیح جامعه اسلامی هستند، بیان کرد: وجود شهیدان قبله نمایی است که نیروی جاذبه آن از کربلا نشات گرفته است.

ابراهیم کارخانه ای با بیان اینکه استکبار تمام تلاش خود را به کار گرفت تا جلوی حرکت انقلاب اسلامی ایران را بگیرد ولی انقلاب تمام مبادلات سیاسی استکبار را به هم ریخت، ادامه داد: فلسفه وجودی تشکیلات خدمت رسانی مانند بنیاد شهید در درجه نخست خدمت رسانی به کسانی است که در خط اول ایثار و شهادت هستند.

وی با بیان اینکه انتظار می رود با توجه به تجربیات به دست آمده لایحه ای که دولت به مجلس می دهد مشکلات درمانی جانبازان، ایثارگران را حل کند و برای اینکار قطعا راه حل وجود دارد، عنوان کرد: استخدام 201 فرزند شهید مورد توجه قرار گیرد چراکه شهدا نگران اشتغال فرزندان خود هستند و به خاطر روح شهدا مسئله اشتغال فرزندان شاهد در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظامی هماهنگ و استاندارد باید برای خدمت رسانی به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران مد نظر گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا