گوناگون

جدایی از خانواده و ورود به جمعیت برای کلاس اولی‌ها استرس‌آور است

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان زنجان با تأکید بر اینکه مدرسه رفتن یک وظیفه‌ی اجتماعی جدید برای کلاس اولی‌هاست، از والدین خواست ذهن کودک خود را آماده کنند.

«عبدالله احمدی‌قلعه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: مدرسه رفتن، جا به جایی، جدا شدن از خانواده و ورود به جمعیت بزرگ‌تر فی‌النفسه برای کلاس اولی‌ها استرس‌آور است و می‌تواند آرامش کودک را به تزلزل دچار کند، این موضع می‌طلبد که خانواده‌ها توجه بیشتری به فرزندان هفت ساله خود نشان دهند.

این کارشناس روان‌شناسی ادامه داد: مدرسه، موقعیت جدید و ناآشنایی است که هیچ شباهتی به محیط خانه ندارد، البته کودکانی که پیش‌دبستانی را طی کرده‌اند نسبت به سایرین راحت‌تر با موضوع مدرسه رفتن برخورد می‌کنند، اما در این میان والدین وظیفه دارند با آماده‌سازی کودک خود از نظر روانی و ذهنی آرامش را جایگزین استرس کنند. مثلاً از خوبی‌های محیط مدرسه با کودک خود صحبت کرده و به وی نگرش مثبت ببخشند.

احمدی‌قلعه با اشاره به اینکه کودک با اندکی محدودیت مواجه می‌شود، افزود: همین موضوع به خودی خود کلاس اولی‌ها را نگران می‌کند و والدین باید به این موضوع توجه داشته باشند که اگر با وجود همه‌ی تلاش‌ها، استرس فرزندشان کاهش نیافت با مراجعه به مشاوران با تجربه و کارآموزان راهکاری برای برطرف کردن این مشکل را دریافت کنند.

وی در این‌باره تصریح کرد: البته باید در نظر داشت که راه‌کارهای ارایه شده برای آماده‌سازی ذهن هر کودک منحصر به فرد است و بستگی به شخصیت او دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا