گوناگون

جذب پرتفوی در پوشش های بیمه ای امارات متحده عربی توسط ایران

81213592 5782440

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی بیمه ایران؛ عبدالقادر فقیهی افزود: گسترش بیمه های مسافرتی و درمانی، ایجاد دفاتر بیمه ای، جذب و بکارگیری بازاریابان مجرب و مسلط به زبان های بین المللی و بومی و تغییر رویه از بیمه های کلان به سمت بیمه های خرد و نفوذ در بین مردم بومی و مهاجر باز می گردد و از این طریق توانستیم همچنان با قدرت به فعالیت خود در این منطقه ادامه دهیم.

وی گفت: 27 شرکت بیمه ای خارجی در امارات متحده عربی فعال هستند و علاوه بر آنان با 36 شرکت محلی برای جذب بازار و ارائه خدمات بیمه ای رقابت نزدیکی داریم.

فقیهی با بیان اینکه، این تعداد شرکت بیمه ای برای یک کشور کوچک عربی بازار رقابتی استثنایی ایجاد کرده اند، افزود: رقابت در کشورهای عربی به خصوص امارات که امنیت بالایی دارد، برای بیمه گذاران خارجی جذاب است، از این رو به سودآوری مقطعی آنچنان توجهی ندارند.

وی افزود: اکثر این شرکت های بیمه ای در سال گذشته میلادی به نسبت سرمایه ای که به این کشور آورده اند، سود قابل توجهی تحصیل نکردند، اما همانطور که عنوان شد فقط به دلیل اهمیت این بازار در آن حضور فعال دارند.

وی در پاسخ به این سووال که به چه دلیل شرکت های بیمه ای داخلی امارات و خارجی تمایل به حفظ نام خود در بازار بیمه ای امارات دارند نیز اظهار داشت: رقابت اصلی در صنعت بیمه امارات بین شرکت های محلی که عمدتا متعلق به تجار و بازرگانان اماراتی با سرمایه های بالا است با نمایندگی های بیمه های فرانسه، سوییس، ایران و سایر کشورهاست.

مدیر نمایندگی بیمه ایران در امارات متحده عربی اضافه کرد: دارندگان شرکت های بومی بیمه ای در امارات همانند خارجی ها نگاه بلند مدت به این بازار دارند، آنان در عین حال بدنبال فرصت هستند تا ضررهای چندین ساله خود را یک باره جبران کنند.

به گفته وی، شرکت های اروپایی نیز بازار بیمه ای امارات را به دلیل امنیت بالا و سرمایه گذاری های دولتی و خارجی که رو به افزایش است، در این کشور مطلوب ارزیابی می کنند و با نگاه بلند مدت به دنبال جبران وضعیت فعلی هستند.

فقیهی درباره بیمه نامه های شخص ثالث در امارات نیز گفت: بیمه نامه های شخص ثالث در امارات اجباری است و بر طبق قانون برای دارنده کارت مالکیت خودرو صادر می شود.

به گفته وی، از آنجا که در امارات کارت های مالکیت سالی یک بار صادر می شود و برای جلوگیری از نداشتن احتمالی این بیمه نامه 13 ماهه صادر می شود تا دارنده زمان کافی برای تمدید بیمه نامه خودرو خود در اختیار داشته باشد.

اقتصام(1)**9141**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا