گوناگون

جذب 17 هزار کودک و نوجوان در کانون های پرورش و فکری در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم صیفی عصر شنبه در جمع خبرنگاران ابراز داشت: هم اکنون در استان  14 مرکز ثابت فرهنگی وهنری برای کودکان و نوجوانان وجود دارد که همچنین در کنار آن یک کتابخانه سیار و یک مرکز کتابخانه روستایی نیز ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد پیوست فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در استان هستیم، تصریح داشت: با همکاری همکاران  بیش از 40 فعالیت در مراکزهنری، فرهنگی، علمی واسلامی در استان  در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از سال 1343 در ایران تاسیس شده است افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران بحث تعلیم وتربیت اسلامی به کار گرفته شد که هدف از این کار رشد وذوق کودکان این مرز وبوم بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه جامعه ای سعادتمند است که بتواند نسبت به کودکان ونوجوانان احترام بگذارد، بیان داشت: باید تلاش شود تا توجه ویژه ای نسبت به آنها داشته باشیم و با این کار می توانیم شهد جامعه ای تضمین شده باشیم.

صیفی  با اشاره به طرح های این کانون عنوان داشت: تلاش داریم تا با کمک مدیران ساختمان ها به عنوان رابط فرهنگی محصولات را به صورت رایگان در اختیار خانوده ها  قرار دهیم و این یکی از برنامه های کانون با عنوان کانون در خانواده ها است.

کتابخانه سیار کوهستان به زودی راه اندازی می شود

وی ادامه از ایجاد کتابخانه سیار کوهستان خبر داد و داد: یکی دیگر از برنامه های افراد برای افرادی است که در مناطق کوهستانی زندگی می کنند ، است و این کار برای برای اولین بار در کشور تحت عنوان کتابخانه سیار کوهستانی برای این افراد اجرا می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان نشست با اوقاف وکانون مساجد را یکی دیگر از طرح های این کانون دانست  افزود:  طی نشست های که با اداره اوقاف و کانون مساجد خواهیم داشت باید با استفاده از ابزارهای جذاب که در اختیار کانون است بتوان خدمات خوبی را در مساجد اراده دهیم.

وی کیفیت را بسیار مهم دانست و تصریح داشت:  توجه در بحث کمیت یکی از کارهای مهم ما در کانون است و  نباید از استانداردهای لازم خارج شویم  چرا که اگر فعالیت ها اثر بخش باشد ، خانواده ها میزان تاثیر گزاری در کودکان خود را احساس خواهند کرد.

وی ادامه داد: جزیره ای عمل کردن بخش ها  یکی از آسیب های جدی در بخش کودکان و نوجوانان در گذشته بوده است که در این حوزه بخش ها باید با یکدیگر تعامل و همکاری سازنده ای را داشته باشند
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا