Mihanpostپیشنهاد سردبیر

جراحی دریچه میترال بدون عمل قلب باز

از این پس جراحی دریچه میترال بدون عمل قلب باز امکان پذیر خواهد شد . با کمک ابزاری به نام Harpoon TSD-۵ که توسط دانشمندان دانشگاه مریلند در آمریکا اختراع شده این جراحی بصورت ایمن تر و همچنین سریع تر انجام خواهد شد . برای مشاهده وضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

عمل قلب باز برای بسیاری از بیماران ترسناک و تا حدی سخت و سنگین محسوب می شود به این علت که پس از انجام جراحی باید مدت زمان زیادی را برای بهبودی کامل صبر کنند و تحت  مراقبت های ویژه ای باشند .

جراحی دریچه میترال قلب هم یکی از شایع ترین عمل هایی است که جراح برای رفع مشکل بیمار باید قفسه سینه او را بشکافد و به اصطلاح عمل قلب باز انجام دهد . در این میان دانشمندان دانشگاه مریلند ابزاری را اختراع کرده اند که دیگر احتیاجی به شکاف روی قفسه سینه نیست و کافیست جراح یک سوراخ کوچک روی قفسه سینه ایجاد کرده و با استفاده از Harpoon TSD-۵ عمل را انجام دهد.

نحوه عمل به این شکل است که ابتدا جراح سوراخ را ایجاد کرده و سپس لوله Harpoon TSD-۵ را وارد بدن می کند . این وسیله ماده اصلی برای تولید  رشته های مصنوعی مورد نیاز در دریچه میترال را در بدن بیمار تزریق می کند و در آخر هم محل جراحی توسط همین دستگاه گره می خورد .بعد از این جراحی کوچک تنها  یک روز  برای بیمار کافیست که در بیمارستان بماند .

بسیاری از دانشمندان آمریکایی تایید کرده اند که استفاده از این روش برای جراحی دریچه میترال قلب بسیار امن تر و بهتر از سایر روش های درمانی برای بیمار است . شرح کامل این اختراع جدید محققین دانشگاه مریلند آمریکا در مجله گردش Circulation ثبت شده است .

با هم در میهن پست تصویر Harpoon TSD-۵ ابزار جراحی دریچه میترال  را  تماشا می کنیم.

منبع : Circulation

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا