Mihanpostپیشنهاد سردبیرشهر سازیعلمی و فناوری

ماشین راه ساز جدیدی که در ۶ دقیقه جاده سازی می کند!

ماشین راه ساز جدیدی که در ۶ دقیقه جاده سازی می کند توسط شرکت  Faun Trackway ساخته شده . این شرکت در کشور ولز در زمینه ساخت ماشین های راه سازی فعالیت  می کند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .
شرکت فاون ترکوی Faun Trackway یک ماشین راه سازی حیرت انگیز ساخته که می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی جاده موقتی و البته با طول محدود بسازد . این جاده موقتی دارای استحکام زیادی بوده و حرکت وسایل نقلیه تا وزن ۷۰ تن روی آن میسر است .

ماشین راه ساز ساخته شده توسط این شرکت می تواند ۵۰ متر جاده را در مدت شش دقیقه بسازد . یک قرقره بزرگ به اندازه عرض ماشین در روی آن قرار دارد و یک لایه ۵۰ متری از آلمینیوم  به دور آن پیچیده شده . زمانی که ماشین عملیات راه سازی را آغاز می کند قرقره به سمت پایین آمده و صفحه آلمینیومی را روی زمین محکم می کند سپس خود ماشین هم از روی آن رد شده و مسیر کاملا در مکان مورد نظر ثابت می شود .پس از استفاده از راه ساخته شده  این ماشین می تواند مسیر ایجاد شده را دوباره جمع کند.

یکی از مهم ترین کاربرد های این ماشین جدید در شرایط بحرانی است سیل یا زلزله می تواند بسیاری از راه ها و مسیر های متنهی به مکان وقوع حادثه را خراب کند . اما با این ماشین می شود بصورت کاملا فوری به مسیر ها دسترسی پیدا کرد .

جاده های یخ بسته و یا مسیر های کاملا شنی و حتی راه های جنگلی پر از لجن مکان هایی هستند که عبور از آنها تحت شرایط خاص کاملا دردسر زا است . این ماشین راه ساز امکانی فراهم می کند که تمامی وسایل نقلیه بدون هیچ مشکلی از آنها عبور کنند .

با هم در میهن پست تصاویر ماشین راه ساز جدیدی که در ۶ دقیقه جاده سازی می کند را  تماشا می کنیم.

منبع : inhabitat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا