گوناگون

جریمه سنگین در انتظار تخلیه کنندگان غیر مجاز خاک و نخاله

81135407 5646026

به گزارش روز چهارشنبه اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمان، ˈعلی باباییˈ با بیان این که حمل خاک و نخاله ها و تخلیه آنها در ورودی های شهر کرمان موجب نازیبایی چهره شهر شده است، افزود: برای رفع این مشکل شهرداری کرمان در گام نخست، اقدام به تسطیح ورودی جاده جوپار، جمع آوری خاک و نخاله ها و اجرای عملیات درخت کاری کرده است.

وی گفت: در این راستا چند نقطه از شهر نیز برای تخلیه خاک و نخاله در نظر گرفته شده است تا شهروندانی که اقدام به ساخت و ساز می کنند، خاک و نخاله های ساختمانی خود را در نقاط تعیین شده تخلیه کنند.

وی ادامه داد: جاده جوپار بعد از بهشت زهرا، جاده کوهپایه و معدن سرآسیاب از جمله نقاط تعیین شده برای تخلیه خاک و نخاله ها در نظر گرفته شده است.

بابایی، گفت: دو نقطه دیگر نیز در جاده قدیم ماهان برای تخلیه نخاله های ساختمانی بزودی تعیین و اعلام می شود.

معاون شهردار کرمان، همچنین مکانیزه کردن عملیات جمع آوری خاک و نخاله در سطح شهر را یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از این مشکل دانست و افزود: به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری باکس هایی در محل اجرای طرح های عمرانی و در مقابل واحدهایی که اقدام به ساخت و ساز می کنند، مستقر می شود.

وی با بیان این که این طرح باید توسعه پیدا کند و در چهار منطقه شهری اجرا شود، تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد با همکاری بخش خصوصی این طرح را در کل شهر اجرا کند.

وی به یکی از مصوبات شورای شهر در این زمینه اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر و همچنین قوانین راهنمایی و رانندگی از تردد خودروهایی که اقدام به تخلیه خاک و نخاله در نقاطی غیر از نقاط تعیین شده می کنند، جلوگیری خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان، اظهار کرد: شهرداری کرمان آمادگی دارد، با همکاری بخش خصوصی اقدام به شناسایی و کد گذاری خودروهای تخلیه خاک و نخاله کند.

وی هدف از این اقدام را شناسایی و مشخص شدن تمام خودروهای تخلیه خاک و نخاله و جلوگیری از انجام تخلفات در این زمینه دانست.

بابایی، از پیمانکاران بخش خصوصی که متقاضی همکاری با شهرداری در اجرای طرح ساماندهی خاک و نخاله های ساختمانی هستند، درخواست کرد برای این منظور به سازمان مدیریت پسماند شهرداری واقع در ضلع شمالی شرق پل فجر (چهارراه زندان) مراجعه کنند.ک/1

7433/8154/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا