گوناگون

جزئیات فعالیت اورژانس هوایی خوزستان در حوادث

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: راه‌اندازی اوژانس هوایی با توجه به وسعت استان خوزستان و به منظور کاهش زمان رسیدگی به مصدومان حوادث مختلف در سطح استان، بسیار ضروری بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- دکتر شهریار میرخشتی در مراسم راه‌اندازی اورژانس هوایی خوزستان که امروز در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ماهیت و لزوم شکل‌گیری فوریت‌های پزشکی، رساندن خدمات پزشکی درمانی در کمترین زمان به مصدومان و افراد نیازمند این خدمات است.

وی ادامه داد: در نقاطی که افراد نیازمند خدمات درمانی و پزشکی، در فواصل طولانی از نقاط شهری و یا در نقاط صعب‌العبور قرار دارند، لازم است برای رسیدن در کمترین زمان ممکن و ارایه خدمات مطلوب، از امداد هوایی استفاده شود.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان با بیان این که 3 میلیارد ریال اعتبار از محل طرح تحول نظام سلامت در طرح راه‌اندازی اورژانس هوایی خوزستان هزینه شده است، گفت: بالگرد اوژانس هوایی خوزستان، در اهواز مستقر خواهد شد و در هر شیفت، دو پرسنل آموزش‌دیده در اورژانس هوایی فعال هستند.

میرخشتی افزود: رسیدگی به بیماران اورژانس قلبی، بیماران سکته‌های مغزی، قطع عضو، تروما و ضربه‌های نافذ در قفسه سینه از جمله مواردی است که امکان استفاده از امداد هوایی وجود دارد.

وی اظهار کرد: در هنگام وقوع حوادث خاص که نیاز به امداد هوایی باشد، قطعا برای ارایه خدمات مطلوب‌تر، امداد زمینی نیز به همراه اورژانس هوایی اعزام خواهد شد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان فرماندهی قطب جنوب غرب کشور، مسئولیت پایش و نظارت کلیه پایگاه‌های شهری و جاده‌ای استان خوزستان و همچنین استان لرستان را بر عهده دارد.

میرخشتی عنوان کرد: خوزستان با داشتن 134 پایگاه امدادی اورژانس، 115 شامل 49 پایگاه شهری و 85 پایگاه جاده‌ای، به عنوان یکی از استان‌های پهناور و دارای راه‌های صعب‌العبور و همچنین محل تردد ویژه راهیان نور، به شمار می‌رود و آمار بالایی در حوادث و تصادفات دارد. لذا وظیفه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشگاه آبادان و بهبهان در زمینه ارایه خدمات سنگین‌تر شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا