Mihanpostسیاسی

جزئیات نامه مجلس به رئیس جمهور درباره سوریه

به گزارش میهن پست – مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متحدان و حامیان گروه تروریستی داعش پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ترفندهای مختلف درصدد تخریب وجهه اسلام در دنیا بودند، گفت: موضوع تبدیل شدن عراق به سه کشور و حتی بیشتر از دیگر نقشه ها و اهداف آنان به شمار می رود تا بتوانند با قطعه قطعه کردن این کشور راهی برای حضور دائمی یهودیان و صهیونیسم باز کنند.
حسین شیخ الاسلام در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اقدام اخیر گروه تروریستی داعش به منظور تشکیل خلافت اسلامی اظهار داشت: این گروه تروریستی از ابتدای اقدامات خود در عراق ادعای جهانی شدن داشت و پس از انجام اقدامات و فعالیت هایی در جنگ سوریه و سپس در عراق فرصت را غنیمت شمرده و موضوع تشکیل خلافت اسلامی را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه دولت و مردم عراق در مقابل تروریست ها متحد و منسجم هستند، افزود: توانایی دولت عراق در ساماندهی نیروهای مردمی برای مقابله با گروه تروریستی داعش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این مهم تاثیر پذیری بسیاری در تضعیف ساختن این گروه خواهد داشت.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با برشماری اهداف این گروه تروریستی گفت: یکی از مهم ترین اهداف اقدامات این گروه تروریستی تخریب وجهه اسلام در جهان به خصوص دموکراسی برخواسته از اسلام است.

شیخ الاسلام با بیان اینکه متحدان و حامیان این گروه تروریستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ترفندهای مختلف درصدد تخریب وجه اسلام در دنیا بودند، تصریح کرد: موضوع تبدیل شدن عراق به سه کشور و حتی بیشتر از دیگر نقشه ها و اهداف آنان به شمار می رود تا بتوانند با قطعه قطعه کردن این کشور راهی برای حضور دائمی یهودیان و صهیونیسم باز کرده تا بر کشورهای کوچک ایجاد شده از قطعه قطعه کردن عراق سلطه داشته باشند.

وی اضافه کرد: حامیان فعلی گروه تروریستی داعش در عراق همان حامیان گروه های تروریستی در جنگ سوریه یعنی صهیونیست ها و کشورهای غربی هستند که جنگ با دموکراسی را دنبال می کنند زیرا آن حکومت های شاهنشاهی دموکراسی را بر نمیتابند و آن را نمی پسندد.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس گفت: حامیان این گروه های تروریستی می خواهند دموکراسی پارلمانی عراق را شکست خورده جلوه دهند چون این دموکراسی را عامل از بین رفتن خود می دانند.

شیخ الاسلام با اشاره به نتایج و ماحصل سفر هیئت پارلمانی ایران و چند کشور دیگر به سوریه برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور بیان کرد: گزارش های رسیده حاکی از برگزاری انتخابات آزاد و واقعی در سوریه بود که مردم با شوق و امید در این انتخابات حضور پیدا کردند و رای خود را آزادانه به صندوق ها انداختند و در این میان نیز دولت تمام تلاش خود را برای فراهم سازی بستر و امنیت مناسب برای حضور هر چه گسترده تر مردم انجام داد.

وی افزود: اما از طرف مقابل از سوی کشورهایی همچون امارات، بلژیک و فرانسه که شعار دموکراسی را سر می دهند متاسفانه شرایط و امکانات لازم برای شهروندان سوری برای اعلام رای خود فراهم نشد و علاقمندان و شهروندان سوری این کشورها نتوانستند در این انتخابات حضور داشته باشند.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتایج مثبت سفر هیئت پارلمانی ایران اظهار داشت: نتایج این سفر در دیدار هیئت پارلمانی با رئیس مجلس مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و رئیس مجلس از آخرین اخبار و نتایج این سفر آگاه شد و همچنین نتایج این سفر طی نامه ای مکتوب به اطلاع رییس جمهور رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا