Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

جزیره بیوک ادا در کشور ترکیه را بیشتر بشناسید

جزیره بیوک ادا یکی از محبوب ترین جزیره ها در کشور زیبای ترکیه است. در سفر نوروزی به ترکیه بازدید از این جزیره را در برنامه های سفر خود قرار دهید. در این مطلب از میهن پست قصد داریم تا شما را بیشتر با این جزیره دوست داشتنی آشنا کنیم. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با ما همراه شوید.

جزیره بیوک ادا در نزدیکی استانبول قرار دارد. در این جزیره هیچ وسیله نقلیه ای که هوا را آلوده کند مشاهده نخواهید کرد. این جزیره در ترکیه فاصله چندانی با دریای مرمره ندارد. جزیره بیوک آدا استانبول بزرگ‌ترین جزیره در میان جزایر پرنس است . در این جزیره برای تردد به جای ماشین و موتور  از کالسکه استفاده می شود.

این جزیره بخاطر آرامش، هوای تمیز، سکوت رویایی و رستوران ها و کافه های رومانتیک، حس خوبی را در بازدید کننده ها ایجاد می کند.

بزرگترین این جزایر در خود، بناهای مهمی به یادگار دارد. معماری عجیب عثمانی ها، کلیساهای آرام به سبک یونانی و خانه متروکه ای که لئون تروتسکی در دوران تبعید در آن زیسته است.

بویوک آدا یا جزیره بزرگ، در زمان بیزانس هم مکان تبعید بوده است و هم مکانی مذهبی و روحانی. در سال 569 میلادی امپراطور بیزانس جاستین دوم یک قصر و یک کلیسا ساخت. این اولین ساختمان از چندین کلیسایی بود که بعد ها به عنوان زندان شاهزادگان تبعیدی از آنها استفاده می شد.

در طول قرن ها، این جزیره شاهد وقایع زیادی بوده است، از اسکان کشیش ها تا پناهندگی لئون تروتسکی رهبر انقلابیون بلشویک روسیه.

بعد ها در دوران عثمانی این جزیره به محل تفریحات تابستانه به خصوص برای جمعیت یونانی، یهودی و امریکایی مقیم استانبول تبدیل شد. بیشتر ترک ها ترجیح می دادند تابستان ها به نقاط دیگر دریای مدیترانه بروند.

اگر قصد خرید تور نیم روزی جزیره بیوک آدا را ندارید و می خواهید خودتان به جزیره بروید، بهتر است قبل از هر چیزی به فکر خرید یک استانبول کارت باشید تا هزینه ها رو به حداقل برسانید.

برای رفتن به جزیره بیوک آدا از میدان تکسیم، می توانید از مترو استفاده کنید. برای این کار از متروی ایستگاه میدان تکسیم با خط F1، خود را به ایستگاه کاباتاش برسانید.

 البته اگر در بخش قدیم اروپایی مانند آکسارای و لالعی هستید، می توانید با خط T1 تراموا خود را به این اسکله برسانید. خیلی از املاک پر زرق و برق و ویلاهایی با باغهای سرسبز و درختان تنومند، که هنوز هم پا برجا هستند ، در همان دوران ساخته شده اند. در سال 1929 بار دیگر جزیره به تبعید گاه لئون تروتسکی تبدیل شد.

این انقلابی مارکسیست به مدت چهار سال در جزیره بویوک آدا زندگی کرد و در مدت انزوا به نوشتن دو کتاب مشغول شد یکی زندگی نامه خود و دیگری تاریخ انقلاب روسیه.

خانه متروکه تروتسکی امروز هم در جزیره ماندگار است و در سال 2015 به قیمت 4.4 میلیون دلار برای فروش گذاشته شد. بهترین مکان برای دیدن زیبایی های جزیره در یوجه تپه بلند ترین نقظه جزیره است.

در این مکان که نوک قله کوه قرار گرفته و شیب تندی دارد، کلیسای آیا یورگی واقع شده است. از اینجا مناظر فوق العاده ای از اطراف جزیره و همچنین استانبول را می توان تماشا کرد.

باهم در میهن پست تصاویری از جزیره بیوک ادا را تماشا خواهیم کرد.

منبع: bizevdeyokuz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا