گوناگون

جشنواره بابونه جشنواره باران هم شد

2338238 560به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،، این جشنواره درحالی برگزار شد که خیل عظیمی از مردم از جای جای استان اردبیل و کشور در آن حضور داشتند و انواع برنامه‌های شاد، موسیقی محلی، مسابقات و شعر خوانی به اجرا درآمد.

با وجود بارش‌های مقطعی و شدید، در این منطقه مردم با استقبال خوب و پرشوری از جشنواره به عمل آوردند.

بابونه که این جشنواره به خاطر رویش آن در جنگل فندقلو برگزار می‌شود، گیاهی است یک ساله، معطر و به ارتفاع 20 تا 40 سانتیمتر که به صورت خودرو در مزارع، دشت‌ها، باغ‌ها و بیشتر در منطقه جنگلی فندقلو نمین می روید.

گل بابونه در عطاری‌ها، طب سنتی، داروسازی صنعتی و تولید مواد بهداشتی کاربرد فراوان دارد.

در این مراسم سید مهدی جواد ی فرماندار نمین با اشاره به توانمندی های این منطقه افزود: عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل به شمار می‌رود که دنباله جنگل‌های نیمه گرمسیری استان گیلان است.

وی با بیان اینکه این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در 10 کیلومتری شهر نمین و 30 کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است، اضافه کرد: مساحت منطقه فندقلو حدود 16 هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن تحت پوشش عرصه‌های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان نمین از جمله شهرستان‌های استان می‌باشد که زمینه‌های مختلف از استعدادهای لازم برخوردار است، افزود: منطقه نمین دارای سوابق درخشان تاریخی از نظر جاذبه‌های تاریخی است ودر بعضی زمینه‌ها منحصر بفرد بوده است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی این منطقه به خصوص کلیم و مسند عنبران شهرت جهانی دارد، خاطرنشان کرد: از نظر صنعت اگر شهرستان نمین مقایسه کنیم بعد از اردبیل از جایگاه مهمی در استان برخورد است چراکه 90 درصد مراکز صنعتی و تولیدی استان در این شهرستان مستفر می باشد.

جوادی ویژگی بزرگ دیگر این منطقه را واقع شدن این منطقه در منطقه مرزی اعلام کرد وگفت: موقعیت جغرافیایی این شهرستان باعث شده تا این شهرستان به عنوان دروازه استان اردبیل واقع شود.

وی گفت: این شهرستان با نزدیک بودن به استان گیلان و از طرف دیگر با نزدیک بودن به مرکز استان از نظر آب وهوایی از تنوع بیشتر آب وهوایی برخوردار باشد.

فرماندار نمین با اشاره به استعدادهای بالقوه این شهرستان اضافه کرد: وجود جنگل‌های فندوقلو و از طرف دیگر مهد علم بودن این شهرستان یکی از خصوصیات بارز دیگر این شهرستان می باشد چرا که در این شهرستان درسال 1288 هجری شمسی اولین مدرسه در نمین به شیوه سنتی و قدیمی دایر شده است و این شهرستان شخصیت های علمی دینی وعرفای بزرگی را در دامن خود تربیت کرده است.

انتهای پیام /م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا