گوناگون

جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در خراسان شمالی برگزار شد

81179177 5721984

به گزارش ایرنا در این جشنواره یک روزه که در مسیر جاده گلستان شهر بجنورد برپا شد 250 راس اسب از نژاد اصیل ترکمن شرکت دارند که داوران مجرب با بررسی ویژگی های فیزیکی و آراستگی ظاهری، زیباترین آنها را برخواهند گزید.

مدیر روابط عمومی اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اسب های حاضر در جشنواره در 10 رده مختلف سنی با هم رقابت خواهند داشت که در مرحله نخست 180 راس برگزیده شده و به مرحله بعد راه می یابند.

ˈحضرتقلی حیدریˈ افزود: هیات داوران جشنواره در مرحله نهایی نیز با برانداز اسب ها و در نظر گرفتن خصوصیات مختلف اسب های راه یافته به این مرحله، 36 راس اسب را به عنوان زیباترین اسب های استان در رده های مختلف سنی معرفی خواهند کرد.

وی افزود: قرار بود اسب های ترکمن از استان گلستان نیز در این جشنواره شرکت داده شوند اما به علت پیدایش یک ویروس در آن منطقه، به منظور جلوگیری از انتقال بیماری ، از حضور اسب های آن خطه در این جشنواره جلوگیری شد.

جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن خراسان شمالی که از صبح امروز در حاشیه جاده گلستان شهر، در شمال شهر بجنورد آغاز شده تا عصر امروز ادامه دارد.

استان خراسان شمالی سه هزار راس اسب دارد که هزار راس آن اسب اصیل ترکمن است و طرح صدور شناسنامه اصالت برای این اسبها آغاز شده است.

بخش مرزی و ترکمن نشین ˈجرگلانˈ در شمال شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی به عنوان خاستگاه اسب ترکمن و دارنده خالص ترین، اصیل ترین و نابترین گونه این نژاد شناخته می شود. ک/2

626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا