گوناگون

جشنواره فرهنگی شهرستان ارومیه در فرهنگسرای ابن سینا آغاز شد

81192139 5745157

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی شهرستان ارومیه شامگاه شنبه با برگزاری آیین ها و موسیقی عاشقی ارومیه در فرهنگسرای ابن سینا تهران برگزار شد.

در این آیین رییس فرهنگسرای ابن سینا هدف از برگزاری این جشنواره را پیشبرد اهداف فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: با عنایت به عملی کردن فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر عزم ملی در پیشبرد اهداف فرهنگی پرداختن به هفته های فرهنگی شهرستان های مختلف کشور است.

« مجید رفیعی» ادامه داد: این جشنواره ها سبب می شود شهروندانی که نتوانستند به شهرستان های گردشگری و صاحب سبک کشور سفر کنند با گویش ها، آیین ها و سوغات شهرستان ها آشنا می شوند.

وی شهرستان ارومیه از توابع استان آذربایجان غربی را نمونه در کشور خواند و گفت: اولین بیمارستان به شیوه نوین، اولین مرکز پزشکی آموزشی و اولین مدرسه نوین در شهرستان ارومیه احداث شد.

رییس مدیریت فرهنگی و اجتماعی منطقه دوم شهرداری تهران اضافه کرد: شهرستان ارومیه به پایتخت والیبال کشور نامگذاری شده است و در حالی که ملی پوشان والیبال در حال افتخار آفرینی در لیگ جهانی هستند، ورزش والیبال در ارومیه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و حتی بازیکنان شایسته ای از ارومیه به تیم ملی راه یافتند.

رفیعی خاطرنشان کرد: اولین نشریه محلی کشور در شهر ارومیه منتشر شد که می تواند برای اصحاب رسانه قابل توجه باشد.

وی با بیان اینکه ارومیه به دارالنشاط نامگذاری شده است، افزود: این لقب حکایت از آن دارد که شور و نشاط و شادی در این شهرستان موج می زند.

رییس فرهنگسرای ابن سینا اضافه کرد: موسیقی عاشیقی ارومیه در کشور نام آور است و به همین منظور ارومیه را به شهر نشاط و شادی لقب داده است.

رفیعی گفت: ارومیه به شهر آب هم نامگذاری شده است گر چه دریاچه ارومیه این روزها وضعیت مناسبی ندارد، اما امیدواریم دریاچه ارومیه دوباره احیا شود و یک نشاط و شادی مضاعف به مردم هدیه شود.

همزمان با هفته فرهنگی شهرستان ارومیه جشنواره فرهنگی این شهرستان در روزهای 17 لغایت 23 خردادماه در فرهنگسرای ابن سینا در حال برگزاری است.

برگزاری نشست های تخصصی و علمی، اجرای موسیقی سنتی، اکران فیلم های سینمایی با موضوع ایثار و مقاومت شهیدان ارومیه، برپایی غرفه های فرهنگی و هنری به منظور توانمندی های فرهنگی و هنری این شهرستان از برنامه های ویژه این جشنواره است.

تهرام/7243/ 699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا