گوناگون

محیط بان جانباز: حمایت قضایی از محیط بانان ضعیف است

81192142 5745164

محمد احمدی قرمزی گل روز یکشنبه در حاشیه عیادت مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از وی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه قوانین محکمی در خصوص حمایت از محیط بانان و حفاظت از محیط زیست در کشور وجود ندارد.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست قوانین و مقرراتی تصویب کنند تا قوه قضاییه بتواند بیش از پیش از محیط بانان کشور حمایت کند.

وی با بیان اینکه در دی ماه 83 در منطقه شکار ممنوع سهند مورد اصابت گلوله شکارچی غیرقانونی قرار گرفته است، اظهار کرد: به همین دلیل بینایی خود را به طور کامل از دست دادم.

احمدی گفت: اکنون به عنوان تلفنچی در اداره محیط زیست آذرشهر مشغول به فعالیت هستم و گاهی که دوستانم برای سرکشی به منطقه می روند با آنها همراه می شوم.

وی تاکید کرد: هرگز از اینکه محیط بان شدم، پشیمان نیستم، عشق به طبیعت و حفظ و نگهداری از محیط زیست به خصوص گونه های مختلف حیوانی نگذاشت تا به امروز احساس نارضایتی شغلی داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه هنگامی که مجروح شدم همسرم به فرزند اولم باردار بود، گفت: اکنون دو فرزند پسر دارم که چهره هیچ کدام را ندیده ام ولی با این وجود همیشه شاکر خداوند هستم.

احمدی اظهار کرد: از خداوند هرگز نخواستم که بینایی ام را به من بازگرداند به اینکه یک جانباز محیط بان هستم افتخار می کنم تنها خواسته من این است که دولت از محیط بانان که محافظان نعمت های الهی هستند بیش از پیش حمایت کند.

برادر این محیط بان جانباز 70 درصدی گفت: 11 دی ماه 83 بود که از اداره محیط زیست با من تماس و اظهار کردند برادرم هنگام گشت زنی با موتور تصادف کرده و اکنون در بیمارستان امام خمینی تبریز است.

حسن احمدی افزود: همراه برادر دیگرم خود را به تبریز رساندیم و آنجا بود که فهمیدیم تیر خورده و تحت مراقبت های ویژه است.

وی ادامه داد: پنج روز در بیمارستان امام خمینی تبریز، 17 روز در بیمارستان نیکوکاری تبریز و سپس به بیمارستان پارس تهران منتقل و 30 روز نیز در آنجا بستری شد.

وی اظهار کرد: یکی از پزشکان بیمارستان پارس تهران با کلینیک باراژِیر در شهر مادرید اسپانیا تماس گرفت و وضعیت برادرم را تشریح کرد که در پاسخ آنها گفته بودند ما نیز در همان سطح پزشکان ایرانی می توانیم ارایه خدمات دهیم.

این برادر محیط بان جانباز با بیان اینکه متاسفانه چهار سال طول کشید تا درصد جانبازی برای برادرم تعلق گیرد، گفت: از تهران مشکلی وجود نداشت و متاسفانه مشکل از داخل استان بود که حل نمی شد.

وی با اشاره به اینکه ضارب هنوز در زندان است، اظهار کرد: تاکنون اداره حقوقی نتوانسته دیه برادرم را پرداخت کند.

وی از دولت تدبیر و امید خواست نسبت به وضعیت محیط بانان کشور بیش از پیش توجه کند، آنها بدون هیچ دفاعی از خود و با کمترین دستمزد در مقابل اشرار و شکارچیان غیر مجاز از عرصه های طبیعی دفاع می کنند.

ˈاحسانˈ فرزند نخست این جانباز 70 درصدی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به شغل پدرم افتخار می کنم او الگوی صبر و استقامت و شکیبایی است، او نمونه بارز یک عاشق الهی است.

وی افزود: وقتی در مدرسه معلمم معنی کلمه ایثار را می آموخت تنها چیزی که به ذهنم خطور کرد پدرم بود او معنی واقعی ایثار است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز با اشاره به وجود 130 شهید محیط بان در کشور گفت: از این تعداد چهار شهید در آذربایجان شرقی به شهادت نایل شده اند.

حمید قاسمی افزود: حدود 35 درصد از کارکنان این اداره کل از خانواده های شهدا و ایثارگران هستند.

وی خاطر نشان کرد: خدمت بی منت به شهدا و جانبازان باید سرلوحه تمام اقدامات ما قرار گیرد.

6120/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا