گوناگون

جلب مشاركت هاي مردمي در حوزه پدافند غيرعامل ضروري است

به گزارش خبرنگار مهر، مراد جعفری ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اينكه، حساسیت و مرزی ‌بودن استان کردستان ظرفیت ‌های بسیاری را در حوزه پدافند غیرعامل ایجاد کرده است، اظهار داشت: با برنامه‌ ریزی درست بسیاری از این فرصت ‌های بالقوه را می توانیم به بالفعل تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اهميت پدافند غيرعامل و لزوم توجه جدي تر به آن افزود: بحث پدافند غیرعامل از سیاست های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در برنامه‌ های توسعه ‌ای کشور نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

جعفری بیان کرد: انتظار می‌ رود همه دستگاه‌ های اجرایی استان در این خصوص با تمام توان وارد عمل شوند تا منویات رهبری در این حوزه محقق شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه در این مدت علاوه بر فعال ‌کردن ۱۱ کارگروه تخصصی دو قرارگاه ویژه نیز با عنوان قرارگاه ‌های زیستی و سایبری در استان  افتتاح شده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کردستان ادامه داد: همچنین در سال جاری بازدید های دوره ‌ای از اماکن و زیر ساخت‌ های دستگاه ‌های اجرایی در زمینه اقدامات پیشگیرانه فناوری اطلاعات صورت گرفته و ۱۰ مانور تخصصی نیز با محوریت سپاه بیت‌ المقدس استان اجرایی شده است.

جعفری گفت: تقویت فعالیت‌ های فرهنگی و اجتماعی و استفاده از همه ظرفیت‌ های موجود در استان برای گسترش فعالیت ‌ها در حوزه پدافند غیرعامل و گسترش مشارکت‌ های مردمی در این حوزه یکی از اولویت های کاری است.

وی در پايان سخنان خود در اين نشست اظهار داشت: این حوزه نیازمند فرهنگ سازی و برنامه ریزی منسجم است و انتظار می رود با تعامل و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در پدافند غیر عامل بتوانیم گام هایی ارزنده ای را برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا