Mihanpostعلمی و فناوریموبایل و تبلت

جلوگیری از سوختن لپ تاپ و گوشی های هوشمند با گجت حفاظتی ؟

به تازگی گجتی برای جلوگیری از سوختن لپ تاپ و گوشی های هوشمند ساخته شده که می تواند درجه و مقدار نیروی برق کابل‌ ها را به کاربر نشان دهد . به این ترتیب کاربر می تواند در صورت مناسب نبودن جریان و ولتاژ ورودی اقدام به رفع مشکل نماید . در ادامه با میهن پست همراه شوید.جلوگیری از سوختن لپ تاپ و گوشی های هوشمند با گجت Type-C Power Meter امکان پذیر خواهد شد. البته این گجت به گونه ای ساخته شده که تنها جریان و ولتاژ ورودی به لپ تاپ و یا گوشی را نشان می دهد و کاربر، خود باید از تنظیمات صحیح برای دستگاهش مطلع باشد تا در صورت وجود تفاوت در ولتاژ ورودی اقدام به رفع مشکل کند.

بسیاری از کابل های USB نوع C دارای کیفیت بسیار پایینی بوده و می توانند به دستگاه شما آسیب های جدی وارد کنند تا حدی که ممکن است دستگاه شما را سوزانده و بطورکلی از کار بیاندازند.

USB-C برای اینکه استانداردی جهانی برای اتصالات باشد ساخته شده است و امروزه در بخش‌ های مهمی از صنعت از آن استفاده می‌ شود. این استاندارد را می‌ توان در رایانه‌ های شخصی‌، گوشی‌ های هوشمند و لپتاپ‌ ها یافت.

اما توانایی تغذیه با الکتریسیته قوی و اتصال آن به دستگاه‌ ها می‌ تواند در صورت کیفیت بد کابل در شارژ دستگاه ایجاد مشکل کند . در سال ۲۰۱۵، بنسون لیانگ, یکی از مهندسین پروژه‌ پیکسل در گوگل اعلام کرده بود که برخی کابل‌ های یو‌اس‌بی  Type-C بی‌ کیفیت برای دستگاه‌ هایی که از آنها استفاده می‌ کنند به دلیل نقض ویژگی‌ های USB Type-C خطرناک می‌ باشند.

دانستن این که آیا کابل USB Type-C انتخابی از کیفیت خوبی برخوردار است یا خیر کار مشکلی است. به همین دلیل شرکت Satechi تست‌کننده‌ کابل USB خود که Type-C Power Meter نام دارد را ساخته و روانه بازار کرده است. این دستگاه هم‌ اکنون با قیمت ۳۰ دلار برای فروش در دسترس قرار دارد .

Type-C Power Meter به شکل آداپتور کوچکی است که بین دستگاهی که باید شارژ گردد و کابل قرار می‌ گیرد و روی صفحه نمایش کوچک آن ولتاژ و آمپر نمایش داده می‌ شود. بدین‌ گونه می‌ توان اطمینان یافت که دستگاه در حال شارژ، مقدار صحیح برق را برای شارژ شدن و بدون به خطر انداختن باتری دریافت می‌ کند.

اما با این همه این دستگاه کوچک دو مشکل دارد که شاید در مدل آینده‌ آن اصلاح گردد. این دستگاه نمی‌ تواند جریان برق را در صورتی که ایده‌ آل نباشد قطع کند و به کاربر هم در مورد کابل هشداری نمی‌دهد. در نتیجه کاربر خود باید بداند که تنظیمات صحیح برای دستگاهش کدامند.

باهم در میهن پست تصاویری از گجت Satechi که برای جلوگیری از سوختن لپ تاپ طراحی شده را تماشا خواهیم کرد .

منبع   satechi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا