گوناگون

جمعیت زنان سرپرست خانوار در آذربایجان غربی در حال افزایش است

81135736 5646509

به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم دهقان عصر روز چهارشنبه در همایش تجلیل از زنان و دانشجویان فعال دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان بدون اشاره به تعداد زنان سرپرست خانوار در استان اظهار کرد: در سال گذشته شمار زنان سرپرست خانوار در این استان سه درصد افزایش داشته است.

دهقان با تاکید بر توجه مسوولان نسبت به رفع مشکلات معیشتی زنان در جامعه افزود: مهم ترین بحث امروز در این زمینه، سرپرست خانوار شدن زنان و افزایش جمعیت زنان سالمند در جامعه است.

وی با بیان اینکه 49،6 درصد از جمعیت استان را زنان تشکیل می دهد یادآور شد: امید به زندگی در آذربایجان غربی در میان زنان بیشتر از مردان است به طوری که این میزان در زنان 75 سال و در میان مردان نیز 72 سال است.

دهقان در مورد آمار باسوادان دختر در استان نیز اظهار کرد: هم اکنون 60 درصد از دختران در آذربایجان غربی دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و امید می رود در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ نامگذاری شده بانوان بتوانند در راستای اصلاح فرهنگ جامعه گام بردارند.

وی با اشاره به روز مادر و هفته زن گفت: همه مادران و دختران ما باید رهرو حضرت فاطمه زهرا (س) بوده و این بزرگوار را الگوی تمام امور خود در زندگی قرار دهند.

دهقان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد نقش زنان در جامعه نیز افزود: رهبر معظم انقلاب به خوبی و با نگاه دقیق، مشکلات زنان را می سنجند و مطالب جدیدی را به شکل دلسوزانه و واقع بینانه مطرح می کنند که مسوولان دخیل در بحث زنان و خانواده باید در حل و رفع این گونه مشکلات تلاش کند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوی کامل زنان مسلمان بوده و زنان باید آن حضرت را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

محمدقسیم عثمانی با اشاره به نقش زنان در اجتماع اظهار کرد: امروز نقش زنان برجسته تر از گذشته شده و چالش های جدیدی زنان را نشانه گرفته اند از این رو این قشر تاثیرگذار جامعه باید بیش از گذشته خود را تجهیز کرده و با استفاده از فرصتها خود و خانواده شان را از تهدیدات مصون دارند.

در پایان این مراسم از دانشجویان و کارکنان زن دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

7510/584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا