گوناگون

جمع آوری زباله های بیمارستانی توسط شهرداری خلاف قانون است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم گلستان نژاد ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: ورود شهرداری به جمع آوری پسماندهای پزشکی قانونی نیست و در سطح بالاتر به تیم کارگروه استان و استانداری مربوط است.

وی با بیان اینکه زباله های بیمارستانی بی خطرسازی شده اما عادی نشده است، اظهار کرد: هم اکنون شهرداری زباله های مطب پزشکان را انجام می دهد و در این ارتباط کار را به پیمانکاری واگذار کرد و هرساله ۵۰۰ میلیون تومان در این ارتباط هزینه می کند.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری در ارتباط با درخواست شورا برای ورود شهرداری تا پایان آبان ماه، اظهار داشت: خود بیمارستان ها باید ورود پیدا کنند که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خود را تاکنون وارد نساخته است.

وی همچنین در ارتباط با این ادعا که مدیران فرهنگی – ورزشی نقش و جایگاه بلیط فروش را پیدا کرده اند، گفت: با استعلامی که در این حوزه انجام گرفت مشخص شد که وضعیت بدین گونه نیست.

گلستان نژاد ادامه داد: بر اساس لایحه ای مقرر شد که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خوراسگان به شهرداری اصفهان تبدیل شود.

وی نیز در ارتباط با اینکه شهرداری باید برای پروژه های بزرگ کمیته ای تشکیل دهد، گفت: اگر چه یک کمیته برای تمام پروژه های بزرگ نداریم اما برای هر  پروژه کمیته ای به همین سازوکار تشکیل شده است.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این ارتباط گفت: براساس روال گذشته شهرداری موظف به جمع آوری پسماندهای پزشکی مطب ها است اما برای جمع آوری زباله ها تا آخر آبان ماه لازم است که شهرداری یاری کند تا سلامت مردم و تبعات اجتماعی نداشته باشد.

غلامحسین صادقیان گفت: براساس کمیته پسماند استانداری اصفهان لازم است تا قبل از آبان ماه شهرداری این اقدام را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا