گوناگون

سکونت بالغ بر 11 میلیون نفر در بافتهای فرسوده کشور/ اصرار 100 نماینده مجلس برای انتقال آب دریای خزر

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خسروی صبح شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن شهید مطهری سمنان ضمن اشاره به سکونت بالغ بر 11 میلیون نفر در بافتهای فرسوده کشور، افزود: بیش از 70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور شناسایی شده که باید برای آن طرحهای جامع و تفصیلی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به برنامه های دولت برای ساماندهی و ایجاد مسکن مورد نیاز در کشور با لحاظ کردن 14 معیار مختلف، ادامه داد: دولت تدبیر و امید برنامه دارد که برای 300 هزار واحد مسکونی تسهیلات 300 تا 500 میلیون ریالی و برای واحدهای واقع شده در بافتهای فرسوده کشور تسهیلات 100 تا 200 میلیون ریالی اعطا کند.

نشست شورای اداری استان سمنان

ایجاد 90 هزار واحد مسکونی برای کارگران در سطح کشور

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد 200 هزار واحد مسکونی روستایی و 90 هزار واحد مسکونی برای کارگران در طول یک برنامه شش ساله از دیگر طرحهای دولت یازدهم برای تامین مسکن مورد نیاز در کشور است.

خسروی خاطرنشان کرد: یک پنجم شهر سمنان معادل 650 هکتار، بافت فرسوده محسوب می شود که نیازمند تهیه طرح های جامع و تفصیلی است.

خسروی با اشاره به رخداد خشکسالی کشور، گفت: این مهم روندی 30 ساله دارد که تاکنون 15 سال گذشته و 15 سال دیگر باقی است و به ویژه برای بخشهای کشاورزی و عشایر باید برنامه ویژه داشت.

وی افزود: خشكسالي در كشور ادامه پيدا مي‌كند و اين موضوع مي‌طلبد كه تدابير ويژه و جدي براي جلوگيري از بحران كم آبي در كشور اتخاذ شود.

كم آبي و بحران كمبود آب در صدر مشکلات استان سمنان قرار دارد

دبیر مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخواهيم مشكلات استان را ليست كنيم، مشكل كم آبي و بحران كمبود آب در صدر قرار دارد و ابتدا استان‌هاي مركزي كشور و ساير استان‌ها مورد تهديد جدي هستند.

خسروی به ایستادگی و اصرار 100 نماینده مجلس شورای اسلامی برای انتقال آب دریای خزر به 10 استان کویری کشور اشاره کرد و افزود: آب شدن یخها در روسیه به دلیل گرم شدن هوا، تغییرات اقلیمی را ایجاد کرده که جاری شدن سیل در شهرهای شمالی ایران ناشی از آن بیان شده است.

وی ادامه داد: امسال بین 700 تا 800 میلیارد ریال برای جبران خسارت سیلاب ها در شهرهای استان های شمالی کشور اعتبار گذاشته شده که با انتقال آب از سرشاخه های سر ریز دریای خزر به استانهای مورد نیاز کشور، می توان در هزینه کرد این بودجه صرفه جویی شود.

نشست شورای اداری استان سمنان

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی قانون امر به معروف و نهی از منکر و هجمه همزمان علیه این فریضه و ربط دادن آن به حوادث اصفهان، تصریح کرد: دید مجلس شورای اسلامی به این فریضه مهم جامع است و نگاهی که این فریضه را تنها به تذکر در مورد حجاب و عفاف محدود می کرد در آن وجود ندارد.

در این نشست غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، محمد وکیلی استاندار سمنان و رقیه نانگیر مدیرکل دفتر بودجه و برنامه ریزی استانداری سمنان نیز حضور داشتند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا