گوناگون

جمع آوری زکات در کردستان 163 درصد افزایش یافت

81140693 5654599

به گزارش ایرنا، قنبر موسی نژاد شامگاه یکشنبه در جلسه شورای زکات استان کردستان در سنندج افزود: تعهد استان برای جمع آوری زکات در سال 92 که در ابتدای سال تعیین شد 80 میلیارد ریال بود اما این رقم در پایان سال به 132 میلیارد ریال رسید.

وی اظهار کرد: استان کردستان با پرداخت این میزان زکات بعد از استان گلستان در مقام دوم پرداخت زکات کشور ایستاد.

وی با اشاره به سرفصل های متفاوت پرداخت زکات گفت: از محل زکات جمع آوری شده 412 مورد جهیزیه ، احداث و نوسازی 80 واحد مسکونی برای نیازمندان، درمان 140 بیمار نیازمند، کمک هزینه تحصیلی 30دانش آموز و اجرای 100 طرح عمرانی بزرگ به اجرا رسیده است.

وی فعالیت تبلیغی و فرهنگی رابطین شورا، مسوولین شهرستانی و روحانیون را در کسب این عنوان برتر در کشور بسیار حایز اهمیت خواند و افزود: در استان کردستان بیش از دو هزار و 100 عامل افتخاری در کنار شورای زکات در سطح شهرستان ها و روستاها مشغول به فعالیت هستند.

وی از حضور 160 افراد خوشنام کردستانی در ترویج فریضه زکات در استان خبر داد و گفت: با حضور فعالان این عرصه در 700 روستا و 20 شهر استان در سال 92 بیش از 14 هزار برنامه چهره به چهره در خصوص ترویج فرهنگ زکات درکردستان اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان از جذب بیش از 26 میلیارد ریال اعتبار از منابع زکات جمع آوری شده کشور برای هزینه در کردستان خبر داد و افزود: این میزان اعتبار در کنار مبالغ جمع آوری شده زکات استانی در راستای سیاست های شورای زکات استان هزینه شد.

وی هزینه های تبلیغاتی موضوع ترویج فریضه زکات در استان کردستان را نسبت به هزینه های تبلیغاتی سطح کشور برای این امر بسیار ناچیز خواند.

موسی نژاد تعهد استان برای جمع آوری زکات در سال جاری را 150 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: گسترش برنامه های فرهنگی و تبلیغی اولویت فعالیت های شورای زکات برای تحقق این تعهد خواهد بود.

وی احداث 14 خانه بهداشت در روستاهای کردستان، برگزاری همایش های استانی و شهرستانی، بهره گیری بیشتر از روحانیون برای ترویج زکات و راه اندازی سایت زکات را بخشی از برنامه های اولویت دار شورا در چند ماه اخیر اعلام کرد.

در نخستین جلسه شورای زکات استان کردستان جمع زیادی از مسوولین شهرستان ها، روحانیون و فرمانداران شهرستان حضور داشتند.

رونمایی از سایت اطلاع رسانی زکات کردستان توسط نماینده ولی فقیه در استان کردستان پایان بخش نخستین جلسه شورای زکات استان بود.ک/2

7354/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا